בצל מבצע "צוק איתן" ישבו אמש (שני) חברי הנהלת האגודה להתנדבות ביחד עם צוות המערך הערבי ונציגים מהמגזר הערבי לסעודת איפטאר, סעודת צאת צום הרמדאן.

צוות המערך הערבי באגודה להתנדבות התרגש מאד מכך שהסעודה התקיימה בימים קשים אלה ובמיוחד מהגעתם של מנהלי המחוזות של המערך הדתי באגודה.

בסעודה נכחו אמיר אבו עיסא, נציג רשות השירות הלאומי האזרחי והממונה מגזר בני מיעוטים ברשות השירות הלאומי אזרחי וכן עבאדה דלאל, מנהלת מחוז צפון במערך הערבי.

הסעודה התקיימה במסעדה בכפר סבא ותוכננה עוד לפני סבב הלחימה הנוכחי ובהנהלת האגודה שקלו האם לקיימה לאור מבצע "צוק איתן". לאחר התלבטויות והתייעצויות הוחלט כי הסעודה תתקיים כמתוכנן על מנת להוקיר את עבודתו של המערך הערבי בסיום השנה ולחזק את השאיפה לחברה אזרחית שוויונית, חזקה ותורמת.

"דווקא כעת חשוב לחבר את החברה האזרחית בישראל ולהדגיש את מרקם החיים שאנחנו שואפים ליצור פה, את רוח ההתנדבות ואת המאמץ האדיר שמושקע בשילוב המגזר הערבי בחברה, בכלכלה ובתעסוקה", אמר מנכ"ל האגודה להתנדבות ירון לוץ.

עוד הוסיף לוץ והתייחס לקיום הסעודה בשיא המבצע בעזה. "זו שנה רביעית שאנחנו עורכים את הסעודה הזו ובכל שנה מצטרף אלינו עוד שולחן. בעיני, זה לא מובן מאליו, ודאי לא בעת הזאת. אנחנו מראים שאפשר גם אחרת. אנו מהווים תשובה עבור כל מי שמחפש לראות את השלילי ואת הרוע. אנחנו מראים שיש אנשים טובים שבוחרים בטוב. וזה קורה אצלנו, לא במקום רחוק".

לוץ הודה לבאים על מסירות עבודתם ועל המקצועיות. "תודה שהגעתם לכאן. תודה מיוחדת לצוות הערבי שלנו שמתמודד מול מורכבות לא פשוטה. מחזק אותי לראות אתכם, עם התפקיד והמחויבות שלקחתם על עצמכם. אני מאמין שממשבר - צומחים. בשפה העברית משבר זהו המקום שבו מתרחשת לידה. אנחנו בוחרים בצמיחה, בתקווה.

"אני נפעם מהמסירות, המקצועיות, החזון והרצון לשנות - ורוצה לחזק אתכם. בספינה הזו שאנו שטים בה, אתם מהווים מגדלור. גם באגודה להתנדבות וגם בשירות הלאומי-אזרחי בחברה הערבית. בלעדיכם, לא היינו יכולים לעשות את זה. אתם יוצרים כאן משהו שונה, מוסרי, מקצועי ואיכותי ואתם מובילים אתכם עוד ועוד אנשים".

זו השנה הרביעית ברציפות בה סעדו יחד הנהלת האגודה והמערך הערבי את סעודת האיפטאר. הסעודה כללה את מיטב המאכלים המסורתיים, דברי הוקרה וברכה למתנדבים ולצוות המערך הערבי וסרטון סיכום שנה.