איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 הביעה הבוקר (שלישי) יו"ר סיעת 'הבית היהודי', חברת הכנסת איילת שקד, צער על החלטת הקבינט הביטחוני מדיני לקבל את הצעת הפסקת האש מול החמאס בשעה בה ניתן היה להכריע את הארגון באופן ארוך טווח.

חברת הכנסת שקד מזכירה כי השר בנט החזיק בדעת מיעוט כשהתנגד למהלך הפסקת האש. לצידו היה רק השר ליברמן כאשר השר אהרונוביץ' כמו גם השר ארדן תמכו במהלך.

"אנחנו חושבים שזה כישלון גדול להפסיק מערכה מוצלחת כזו, מערכה שהכניסה את החמאס לפינה. יש לפנינו שני איומים מרכזיים מצד החמאס. אחד זה המנהרות והשני זה הטילים. כרגע, כשהחמאס חלש והמעברים למצרים סגורים ניתן להכריע אותו. יש לנו את הצבא החזק ביותר באזור והמוסרי ביותר בעולם. צריך היה להשתמש בו עכשיו כדי להגן על האזרחים", אומרת שקד.

לדבריה "כעת זה רק עניין של זמן עד לעימות נוסף ומעימות לעימות החמאס מתחזק וזו טעות גדולה לא לכתוש אותו עד היסוד כבר עכשיו, וזה גם אפשרי וחבל שלא לקחו את ההחלטה".

שקד מתבקשת לספר על הגיון כלשהו אם ישנו כזה שאולי נאמר לאנשי סיעתה בניסיון לשכנע אותם לתמוך במהלך. לדבריה אין כל היגיון שכזה, בעיקר לא הגיון המותאם למזרח התיכון, "למעט העובדה שלא רוצים פגיעה של חיילים", אולם על חשש זה היא מוסיפה ואומרת כי "מדינה שלא מוכנה לצאת להתקפה ולא מוכנה לספוג אבדות לא יכולה להגן על עצמה. אי אפשר להתבסס כל הזמן בהגנה ולא לצאת להתקפה".

שקד מודעת לכך שהיא נשמעת כחברת אופוזיציה ולא כיו"ר סיעה מרכזית בקואליציה. "לצערי אנחנו רואים שחברי מרץ מברכים על ההחלטה כחברי אופוזיציה ולעומת זאת חברי הבית היהודי והליכוד מוחים על ההחלטה. אני מודה שיש כאן דבר משונה אבל זו המציאות שראש הממשלה ושר הביטחון הובילו להפסקת אש הזו ואנחנו מתנגדים לה".

בהמשך ישיר לדברים נשאלה חברת הכנסת שקד ברוח פניות שהגיעו למערכת ערוץ 7, אם לא נכון למפלגתה לעזוב את הקואליציה, להציב עמדה אופוזיציונית לממשלה ואולי גם לקטוף דיבדנט פוליטי בדמות הגדלת מספר חברי הכנסת של הממשלה בבחירות הבאות. שקד מסכימה שאכן אם תחליט המפלגה לעזוב מספר המנדטים שלה יעלה אך לדבריה חשיבות ההישגים שניתן להגיע אליהם מתוך הקואליציה הם גדולים לאין ערוך. בין השאר היא מונה את בלימת שחרור המחבלים, הרס בתי המחבלים ועוד. לפי שעה, היא אומרת, "ניסינו והשר בנט ניסה לעשות כל שביכולתו בתוך הקבינט והשיחות עם ראש הממשלה, אבל כחבר קבינט הוא לוקח על עצמו את האחריות גם על ההחלטה הלא נכונה הזו".