אוהל יזכור ב'יד ושם'
אוהל יזכור ב'יד ושם'צילום: פלאש 90

פעילים של השמאל הקיצוני, החברים בקבוצה המתקראת "יהודים נגד רצח עם", ערכו ביום שבת (12 ביולי) טקס זיכרון על מותם של ילדים פלסטינים שנהרגו בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה.

בטקס, שנערך בירושלים מול מוסד "יד ושם" לזכר השואה והגבורה, הציתו פעילו השמאל הקיצוני ערימה של בובות עליהן הותז צבע אדום המסמל דם.

על פי הדיווח באתר http://mondoweiss.net איש ביטחון מטעם מוסד "יד ושם" מנע את השלמת עריכת "טקס הזיכרון, נטל את מכשיר כיבוי האש שהיה בידי הפעילים ודיווח למשטרה.

פעילי הארגון צוטטו כאומרים, כי הבובות נועדו לסמל את ילדי עזה, ובאמצעותן הם רצו להציג את האימה שעזה מתמודדת, ובתקווה שישראל והעולם יבינו את המציאות האבסורדית בשימוש בזיכרון רצח עם שבוצע בעם אחד (היהודים) כדי להצדיק רצח עם בעם אחר (הפלסטינים).

"כשם אנו מכבדים את (זכרם של) האנשים שנרצחו לפני שבעה עשורים באירופה בשל היותם יהודים, אנו נמצאים כאן כדי לכבד (את זכרום של) האנשים אשר נרצחים ברגעים אלה בגלל היותם האנשים הילידים של הארץ הזו, אשר אינם יהודים", נאמר בהודעת הארגון.

בחודש אפריל האחרון צילמו פעילי שמאל קיצוני סרטון וידאו לקראת יום השואה, בו הופיעה אחת הפעילות בלבוש פרובוקטיבי, ובמילים גסות טענה כי הישראלים חייבים להודות לשואה, כיוון שהיא אפשרה להם ללמוד כיצד לרכז את הפלסטינים במחנות השמדה.