הונאה בפריז
הונאה בפריזפלאש 90

עליית מפלס האנטישמיות בצרפת ממשיכה להדאיג את הקהילה היהודית המקומית.

מחקירת אירוע ההפגנה האלימה שהתקיימה בתחילת השבוע בפריז עולה כי המתפרעים ביקשו לפרוץ למספר בתי כנסת נוספים וכי רק בדרך נס נמנע אסון.

ראש ממשלת צרפת גינה אתמול (שני) בחריפות את האירועים. בהודעת משרד ראש הממשלה הצרפתי נאמר כי "ראש הממשלה מנואל ולס מגנה בתקיפות את מעשי האלימות שאירעו בשעות אחר הצהריים המאוחרות ברח' טורנל שברובע ה־ 4 וברח' לה רוקט שברובע ה־ 11 של פריז. לא ניתן לקבל מעשים כאלו, המכוונים למקומות פולחן. אלו מעשים חמורים במיוחד והרשויות תגבנה עליהם באופן נחוש, כתמיד.

"התערבות המשטרה הביאה להשתלטות מהירה על האירוע. ראש הממשלה ולס מבקש להזכיר בתוקף כי צרפת לעולם לא תסבול שינסו לייבא את הסכסוך הישראלי־פלסטיני לאדמתה, לא באמצעות אלימות מילולית ולא באמצעות אלימות פיזית".

בנוסף, בימים האחרונים קיבל חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב איומים על חייו דרך דף הפייסבוק שלו. בעקבות זאת פנה למשרד לביטחון הפנים הצרפתי על מנת שתוגבר האבטחה סביבו. חביב מדגיש כי בימים האחרונים אירועים מסוג זה הפכו לשגרה מסוכנת ומדאיגה:

"אני מקבל עשרות פניות מקהילות אשר לראשונה מזה עשרות שנים לא קיימו תפילות בבתי הכנסת שלהן בשל הפגנות פרו פלסטימאיות שמתקיימות בקרבת מקום. ב-2014, יהודים מוצאים את עצמם נצורים בבתי הכנסת כאשר בחוץ אלפים צועקים "מוות ליהודים" ו"נהרוג אתכם". המצב מאד חמור ומדאיג", ציין חביב והוסיף כי "התקשורת הצרפתית מלבה את האש ואנו עדים לחיבור מסוכן בין השמאל הקיצוני בצרפת לקבוצות איסלמיות. היום, אני חושש שאסונות כמו שאירעו בטולוז ובברוקסל יחזרו על עצמם".

עוד הדגיש חבר הפרלמנט חביב כי אין לו טענות לשלטונות בצרפת וכי לרוב הם ממלאים את תפקידם כראוי. בסוף השבוע, אף שיגר חביב מכתב לנשיא צרפת פרנסואה הולנד בו הודה לו על התמיכה שהביע כלפי ישראל: "בשם 150,000 אזרחי צרפת אשר מתגוררים בישראל (ורובם תחת התקפות טילים), ברצוני להודות לך על מחווה זו. מדובר בתמיכה אמיתית ואיתנה בשם נשיא מדינה בעת מתקפות טילים מעזה על אזרחים רבים".

עם זאת, אומר חביב כי הוא מצטער לשמוע שרים ונציגים צרפתים אחרים כגון שר החוץ פאביוס, אשר דורשים הפסקת אש ללא התחשבות בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

בימים הקרובים צפוי חבר הפרלמנט חביב להגיע במיוחד לישראל על מנת לחזק את התושבים בעלי אזרחות צרפתית בישראל, וללוות את מאות המשפחות אשר בימים אלו עושות עלייה לארץ:

"חשוב לחזק את ידם של אזרחי ישראל בכלל ואזרחי צרפת המתגוררים בארץ בפרט, אותם אני מייצג בפרלמנט. כפי שאני משתדל להדגיש מעל כל במה בחו"ל, לא ייתכן שאזחרים יחיו תחת מתקפות טרור בלתי פוסקות. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה".