דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הערב (שלישי) את סגן שר הביטחון דני דנון.

מקורביו של נתניהו הסבירו כי ראש הממשלה מאס בהתבטאויותיו של דנון נגד מדיניות ראש הממשלה במיוחד בעקבות ההחלטה לאמץ את הסכם הפסקת האש, הסכם שלא החזיק מעמד כלל.

בנימוקי ההחלטה כתב נתניהו, "בזמן שממשלת ישראל וצה"ל נמצאים בעיצומה של מערכה צבאית נגד ארגוני הטרור, ופועלים בנחישות לשמור על ביטחונם של אזרחי המדינה, לא ייתכן שסגן שר הביטחון יתקוף בחריפות את הנהגת המדינה שמובילה את המערכה.

''התבטאויות חמורות אלו מצד סגן שר הביטחון מבטאות חוסר אחריות רבתי, וזאת בפרט נוכח התפקיד בו הוא נושא. הן אף משמשות את ארגון הטרור חמאס ככלי ניגוח נגד ממשלת ישראל כפי שעולה מרשתות התקשורת של החמאס עצמו. לאור הצהרותיו אלה המביעות חוסר אמון בממשלה ובעומד בראשה באופן אישי, היה מצופה מסגן שר הביטחון שייטול אחריות על מעשיו ויתפטר. משלא עשה כן ביוזמתו, החלטתי להעבירו מתפקידו, בהתאם לסמכות הנתונה בידיי לפי סעיף 26(3) לחוק יסוד: הממשלה".

ח"כ דנון, יו"ר מרכז הליכוד, הגיב להודעת הפיטורין ואמר כי "ראש הממשלה לא מקבל שיש דעות אחרות בתנועתו, נתניהו התרפס בעבר בפני אבו-מאזן ושחרר 78 מחבלים רק למען ישיבה משותפת סביב שולחן המשא ומתן, לא הגיב על רצח שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, והבוקר הסכים להסכם הפסקת אש רעה מאד לישראל.

''על אילו ערכים הוא יוותר בפעם הבאה?! אני לא התיישרתי ולא אתיישר עם רוח הרפיסות השמאלנית של ראש הממשלה ולא אמכור את האידיאולוגיה שלי למען לשכה ונהג".

עוד הוסיף דנון ואמר כי "ההססנות ביציאה לפעולה נתפסה כרפיסות וכחולשה. תנאי הפסקת האש שאושרו הבוקר בתמיכת ראש הממשלה השאירה מיליוני אזרחים בטווח של אלפי טילים מעזה".

"אמשיך לפעול על פי ערכי המוסר שלי, ברוח ערכי הליכוד ולייצג מיליוני יהודים שלא מוכנים למצוא את עצמם בעוד 20 שנה ללא מדינת לאום בטוחה לעם היהודי. אמשיך להבטיח כי הליכוד לא יהפוך לסניף מרצ".