סמנכ''ל אלביט דרור יהב עם מנכ''ל ניקרניקה
סמנכ''ל אלביט דרור יהב עם מנכ''ל ניקרניקהצילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות והחברה הנורווגית Nicarnica Aviation חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בלעדי, שמטרתו שילוב יכולות זיהוי אפר געשי למטוסים אזרחיים של ניקרניקה במערכת הראייה המוגברת של אלביט מערכות ClearVision™ EVS.

הפתרון המשולב יאפשר לטייסים לטוס בצורה בטוחה באזורים נגועים באפר געשי בעקבות התפרצות וולקנית.

ניקרניקה פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך (AVOID (Airborne Volcanic Object Imaging Detector המאפשרת לגלות אפר וולקני במרחק של כ-100 קילומטרים מהמטוס ובכך מאפשרת לטייס לזהות ולהימנע מטיסה בתוך ענני האפר המסוכנים.

הטמעת הטכנולוגיה בתוך מערכת ClearVision EVS תוסיף לטייס אינפורמציה קריטית בלי להוסיף ציוד נוסף. בניסוי טיסה מבצעי שהתקיים בחודש אוקטובר 2013 ניקרניקה ושותפים שלה הצליחו לאתר אבק ממדבר הסהרה, ואפר וולקני.

אלביט מערכות היא מובילה עולמית בתחום מערכות ראייה מוגברת, ומספקת למעלה מאלף מערכות מסוג זה למספר רב של לקוחות שונים ברחבי העולם. בהתבסס על 30 שנות נסיון, נחשבת אלביט מערכות למובילת שוק בתחום מערכות ראייה מוגברת וראיית לילה למסוקים הן במגזר הצבאי והן במגזר האזרחי, והיא סיפקה עד כה למעלה מ-10,000 מערכות תצוגה-עילית (HUD Head-Up-Display), מערכות ראש מתקדמות ומערכות ראייה מוגברת ללקוחות צבאיים ואזרחיים ברחבי העולם. מערכות אלו צברה עד כה למעלה מ-2 מיליון שעות מבצעיות.

יורם שמואלי, מנכ"ל חטיבת כלי טייס באלביט מערכות’ אמר כי "שיתוף הפעולה עם ניקרניקה היא אבן דרך נוספת באסטרטגיה שלנו לספק ללקוחותינו יישומים נוספים ויכולות מבצעיות תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות של משפחת מוצרי הראייה המוגברת שלנו".

אובה ברטסברג, מנכ"ל ניקרניקה, אמר כי "אנו מצפים לשיתוף הפעולה עם אלביט מערכות שיאפשר לנו להנגיש במהירות  ללקוחות ברחבי העולם פתרון לזיהוי אפר וולקני. פתרון זה יעזור לתעשיית התעופה להימנע מנזקים מסוג זה שנגרם בשנת 2010 והשבית את התעופה באירופה במשך מספר ימים".