ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפנייוני קמפינסקי

במהלך דיון שהתקיים בכנסת בשל היעדר מיגון לחלק ממוסדות הלימוד ומעונות היום בישראל, אמר ח"כ גפני כי בעבר היה מצב של חוסר מיגון במוסדות החינוך העצמאי בדרום ולאחר טיפול מהיר, הנושא נפתר.

"גם עתה צריך לפתור את בעיות המיגון במעונות ובמוסדות החינוך אשר אינן ממוגנות כראוי, ויש לעשות זאת בהקדם האפשרי, כולנו נמצאים לצערנו בסכנה מתמדת ואנו דורשים מהממשלה לעשות כל מה שניתן כדי שהמעונות והמוסדות יהיו ממוגנות כראוי".

גפני הוסיף ואמר כי "אני רוצה לומר שש נקודות שונות ואני לא אומר שיש קשר ביניהם, שלא יחשבו שאני עושה חשבונות שמים, אני רק אומר עובדות ושם אותם על השולחן. הנקודה הראשונה היא שכולנו רואים שיש ניסים גלויים במלחמה הזאת, כיפת ברזל מיירטת למעלה מתשעים אחוז מהטילים בניגוד לכל הציפיות גם של מפתחי כיפת הברזל, וגם הטילים שנופלים, הם כמעט ולא פוגעים באזרחים ב"ה.

"בהזדמנות הזו אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחת ההרוג שנהרג במלחמה הזו, וכולנו מרגישים שהוא הרוג של כולנו, אבל בסך הכל הניסים הם גלויים וטילים רבים נופלים במרכזי אוכלוסיה וב"ה אין כמעט נפגעים. העובדה השניה היא שהתורה נמשכת במלוא עוזה, בכל בית מדרש יש תפילות, לימוד תורה, וניסו לעצור זאת בכל דרך אפשרית אבל תלמידי הישיבות ממשיכים ללמוד למרות שכאמור ניסו לעצור את לימודם. עובדה השלישית היא שהממשלה החליטה שילדי שדרות, אופקים, נתיבות והדרום החרדיים לא יהיו להם קייטנות כמו שיש לכל שאר ילדי החינוך הממלכתי. עובדה רביעית היא - שהיום אין לאף אחד קייטנות בגלל המצב הביטחוני. עובדה חמישית היא שפגעו קשות בתקציב הישיבות החרדיות ובחינוך התורני החרדי. ועובדה שישית היא שעכשיו המדינה צריכה להוסיף הרבה כסף בגלל המלחמה".

גפני סיים את דבריו ואמר "אני לא מקשר בין העובדות, אלא שם את הדברים על השולחן. קיצצתם לחינוך החרדי ולישיבות, לילדים ולתורה, והנה זה פלא המדינה צריכה כעת להוציא הרבה מאד כסף בשביל דברים שכולנו לא היינו רוצים שיקרו. אני לא יודע מה הקשר בין ששת הדברים שהצגתי, אבל אני בטוח שיש קשר, ושכל אחד שיעשה את החשבון שלו לבד. אני רק שם את העובדות על השולחן".