הפגנה בקנדה, אילוסטרציה
הפגנה בקנדה, אילוסטרציהרויטרס

פעם נוספת יהודים בקנדה מותקפים פיזית בידי מפגינים פרו פלסטינים. על כך מדווח העיתון "שלום טורונטו".

אתמול בשעות הצהריים נערכה הפגנה נגד ישראל מול בניין עיריית קלגרי. מעברו השני של הרחוב נאספה קבוצה קטנה של מפגינים פרו ישראלים, שנשאו את דגלי ישראל. בעת ההפגנה לא הייתה נוכחות משטרתית במקום.

לא עבר זמן רב, ומפגינים פרו פלסטינים עברו את הרחוב והחלו להכות את המפגינים הפרו ישראלים. כוחות משטרה מתוגברים שהוזעקו למקום הפרידו בין שתי הקבוצות, אך לא ביצעו מעצרים כלשהם.

סמנתה המילטון, סטודנטית יהודית בת 22, סיפרה ל"שלום טורונטו" על השתלשלות האירועים: "בני משפחתי ואנוכי הגענו למקום ההפגנה. עמדנו מעברו השני של הרחוב עם מפגינים תומכי ישראל החזיקו בידיהם את דגל ישראל. מפגינים פרו פלסטינים הבחינו בנו, עברו את הכביש והתקרבו אלינו. אחד מהם נעמד קרוב מאוד לאבא שלי, מול הפנים שלו".

"קראנו להם להתרחק. שמענו צעקות. אחי בן ה-19 הותקף. המפגינים הפרו פלסטינים קרעו את החולצה שלו, עליה היה מודפס סמל מגן דוד. אני ואבא שלי ניסינו להתערב ולהגן על אחי, שסבל מזעזוע מוח".

"המפגינים הפרו פלסטינים תקפו אותי. אחד מהם היכה אותי באגרוף בפנים, ספגתי מכות מאחור, משכו בשיער ראשי והפילו אותי לקרקע, דרכו עליי. ניסיתי להתגונן. אימי, שעברה לא מכבר ניתוח בכיס המרה, הוכתה באגרוף בבטנה בדיוק במקום הניתוח".

"בן דודי, שהגיע עם דגל ישראל צווארו היה גם הוא ליעד לתקיפה. חבר שלי, בחור צעיר, הותקף באלימות רבה והוא וסבל משבר באפו לאחר שראשו הוטח בקיר. כולנו הועברו לטיפול בבית החולים".

"אנו שמחים שאנו בחיים. נולדתי וגדלתי בלגרי. כאזרחית קנדית היה לי קשה לראות ולחוות את האירוע הזה. איש אינו צריך להיות מותקף בשל עמדותיו הפוליטיות. זה מזעזע לראות את בני משפחתי מותקפים ונפצעים".

ל"שלום טורונטו" הגיעה עדות נוספת על מעשי האלימות כלפי המפגינים הפרו ישראלים. "הייתה היום הפגנה פרו פלסטינית נגד בניין העירייה. מספר קטן של תומכי ישראל, יהודים ונוצרים, הגיעו להפגין נגדם. הערבים הגיעו והחלו לתקוף ולהכות מספר צעירים יהודים, כולל נערה. אחד המפגינים (שמו שמו שמור במערכת) שהיה שם אמר שזה היה מפחיד מאוד. הוא הסתיר את הדגל שלו ולאט לאט הלך מתוח מהמקום, כפי שעשו שאר תומכי ישראל המפוחדים. אסור שדברים כאלה יהיו בקלגרי. העיתון קלגרי הרלד מסר שהיו התנגשויות. לא היו התנגשויות. הערבים תקפו".

בצד הפרו פלסטיני טוענים, כי המפגינים הפרו ישראלים הם אלה שאחראים לפרובוקציה שהובילה לאלימות. אסלן עלי, מפגין פרו פלסטיני אמר לעיתון "קלגרי הרלד", כי "העם (הפלסטיני), המשפחות שלהם, מתים בבית (בעזה), ולכן כאשר הם (המפגינים הפרו פלסטינים) רואים את האנשים האלה (המפגינים הפרו ישראלים) באים לכאן ועושים פרובוקציה נגדנו למאבק, אז המאבק מתחיל".

ג'ק בירל, שנשא דגל ישראל והותקף, נשאל ע"י שוטר (כמצוטט ע"י העיתון "קלגרי הרלד"): "כאשר לבשת את זה (דגל ישראל) מה אתה ציפית שיקרה? מה אתה מצפה שיקרה כאשר אתה הולך לעבר הקבוצה הזו (של מפגינים)?"

יש לציין, כי לפני מספר שבועות (3.7.14) הותקפו מפגינים פרו ישראלים במיסיסוגה (מערבית לטורונטו) בהפגנה שקיימו מול "הבית הפלסטיני", ארגון המייצג את הקהילה הפלסטינית בקנדה. המפגינים הפרו פלסטינים היכו במוטות עץ את המפגינים היהודים (אחד מהם אושפז), והשמיעו קריאות גזעניות ("סינית מז****ת) נגד מפגינה פרו ישראלית ממוצא אסיאתי. לאחר חקירה ובדיקה של סרטוני הווידאו הגיעו המשטרה כתבי אישום נגד שלושה מתפרעים המזוהים עם הבית הפלסטיני.