עולים תחת אש

למרות המצב הביטחוני המורכב בישראל, 228 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה נחתו הבוקר (שלישי) בנתב"ג, בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש".

100 מבין העולים במטוס הם ילדים אשר עולים לישראל ביחד עם הוריהם. 39 מתוכם בנות ו-61 בנים. סה"כ 29 משפחות ו-54 רווקים יהיו בטיסה המיוחדת שמאורגנת בשיתוף פעולה עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, קרן קיימת לישראל ו JNF-USA.

על רקע המצב הביטחוני המורכב בארץ, "נפש בנפש" נערך בכוחות מוגברים כדי להגיש לעולים תמיכה וסיוע מקיף. צוות הארגון קיים שיחות טלפון מקדימות עם כל העולים ותידרך אותם אודות המצב.

בנוסף, העולים קיבלו מיד עם הגעתם לנמל התעופה בניו יורק חוברת הדרכה מפורטת באנגלית של משרד העלייה והקליטה העוסקת בהיערכות ובהתגוננות בשעת חירום, לרבות מציאת מסתור בשעת אזעקת טילים, וכן מדריך להתגוננות ילדים בשעת חירום שהפיק פיקוד העורף. המדריך תורגם לאנגלית ע"י ארגון "נפש בנפש".

"המצב הביטחוני הנוכחי בארץ מעט מדאיג אותנו אבל המחשבה לדחות או לבטל את העלייה בכלל לא עלתה בראש. אנחנו נרגשים מהרעיון של לעלות לישראל בדיוק כפי שהיינו לפני חודש", מסרה שרה ברגמן (31) מקונטיקט, ארה"ב, שתעלה לארץ עם בעלה, פרד, וארבעת ילדיהם בני 10, 8, 6 ושנתיים.

"הכנו את הילדים לקראת העלייה וגם הראינו להם קטעי וידאו שמתארים את המצב הביטחוני בארץ. המשפחה שלנו בארה"ב מעט מודאגת אבל הם יודעים ששום דבר לא יעצור אותנו כעת". עשרות מהעולים בטיסה מתכננים להתיישב בדרום הארץ ובצפונה במסגרת פרויקט ההתיישבות "עולים לנגב ולגליל".

שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר אמרה לעולים החדשים "ההחלטה לעלות ארצה היא החלטה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה בימים אלה, אך זוהי החלטה אמיצה ונכונה. המשך העלייה המאסיבית של משפחות וילדים, גם ובייחוד בעתות משבר, מחזקת את חוסנו של עמנו ומהווה ערובה לכך שמדינת ישראל היא ביתו האחד והיחיד של העם היהודי. ברוכים הבאים הביתה".

"העובדה שכל כך הרבה יהודים ממדינות המערב מצטרפים אלינו מרצונם החופשי מהווה תשובה ניצחת לכל אלו המבקשים להשמידנו", ציין נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית "טיסת העולים הזאת הינה שלב נוסף בקיבוץ הגלויות ואנו מברכים את הישראלים החדשים הללו עם הגיעם הביתה".

ארז חלפון, סגן יו"ר ארגון "נפש בנפש" התייחס לעלייה בצל הלחימה ואמר כי "זה לא דבר מובן מאליו לעשות עלייה לישראל עכשיו, במיוחד עם ילדים, והעולים שבוחרים לעלות לארץ בימים קשים כאלה הם גיבורים אמיתיים, וכל אחד מהם ממלא את ליבנו בגאווה ובאופטימיות גדולה".