ראיון שהעניק היום (ראשון) השר נפתלי בנט לרשת סקאי הבריטית במסגרת מאמצי ההסברה של ישראל, הפך באופן חריג לעימות בין המגיש הבריטי שערך את הראיון לבנט שהחליט לענות בתקיפות להאשמות מצד המגיש כי ישראל פוגעת ללא אבחנה בילדים ונשים בעזה, ואף קבל על כך שבנט מרשה לעצמו ללבוש חולצה קצרה ולא שכפ"ץ וקסדה.

כבר בתחילת הראיון השיב בנט בחריפות למגיש שאמנם ציין כי לישראל הזכות להגן על עצמה אך תהה האם תגובת ישראל לחמאס אינה חסרת פורפורציות. "אתה צוחק עלי? אם אלפי טילים היו נורים על ביתך ועל בני משפחתך, כפי שקרה הבוקר, האם היית מדבר על פרופורציות?

"ההבדל היחיד בינינו ובין חמאס בעזה – אתה רואה עכשיו את התקיפה מאחורי – ההבדל היחיד בינינו ובין חמאס בעזה הוא שהם שולחים את נשיהם וילדיהם לעמוד סמוך למשגרי טילים בכוונה תחילה כדי שירצחו ואז הם יוכלו לזעוק לעולם על הרצח. זה מעשה ציני ופחדני. שאלתך אינה במקומה, כיוון שלישראל יש את מלוא הזכות להגן על עצמה".

המגיש מצידו הגיב בתקיפות וחזר על השאלה תוך שהוא רומז כי אין אמת בטענה שחמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי, על כך ענה בנט, "בחמישי בבוקר האו"ם גילה רשמית 20 טילים בתוך בית ספר. חמאס מציב טילים בבתים פרטיים, בחדרי מגורים, בבתי ספר, בחדרי ילדים – זו שיטת הפעולה שלהם, זו השיטה שלהם. עכשיו אני שואל אותך ואת כל אחד ואחד מהצופים בבית – אם חמאס היה יורה טילים על ביתך מתוך בית ספר, מה הייתם עושים? האם הייתם מחכים שהטילים ירצחו אתכם?"

גם המשך הראיון התאפיין בטון תקיף ובהטחת ביקורת מצד המגיש דרמוט מרנגן שהאשים שוב ושוב את ישראל בתגובה חסרת פורפורציות תוך רמיזה כי ישראל יורה ללא אבחנה בנשים וילדים. בנט מצידו המשיך בקו הנחוש ואמר למרנגן, "אתה מוזמן להיות במצב כזה. כמה קל לשבת מהצד ולומר לנו כיצד להגיב בשעה שהם בכוונה תחילה וללא סיבה מוצדקת, אין להם שום תביעה טריטוריאלית כלפי ישראל, הרי נסוגנו משם לקווי 67', הם יורים עלינו, אנו משיבים מלחמה, ולפעמים במלחמה יש נזק משני ואני לא אתנצל על הגנת ארבעת ילדיי כאשר טילים נורים על ביתי שלי ברעננה".

בתום הראיון אף התייחס מרנגן לחולצה שלבש בנט וטען בפניו כי בעוד הוא נהנה מהיכולת להסתובב בחולצה קצרה בצד השני של הגבול מסתובבים בשכפ''צים וקסדות, על כך ענה בנט, "האם עליי להתנצל על העובדה שאנו משקיעים מיליונים בהגנת אזרחינו בשעה שהם משקיעים מיליונים בהכנת משגרי טילים להריגת אנשים? ישראל עוסקת בהגנה ובשמירת בטחון אזרחיה, חמאס עוסק בהריגת כמה שיותר יהודים.

''אז אני סבור שיש לנו זכות לחיות כאן ומימוש זכותנו לחיות כאן פירושה שאם מישהו יורה עליך, אתה יורה חזרה על אותו אדם, ואם אותו אדם נוהג בציניות ובפחדנות ומקיף את עצמו בנשים וילדים, עליו מוטלת האשמה לאסון".