יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, שמשמש גם כחבר בקבינט המדיני ביטחוני מתייחס לדרישות של מזכ"ל האום באן קי מון ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי להפסיק את הלחימה.

בנט אשר התראיין לתוכנית "עצם העניין" עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל אמר "אנחנו ממשיכים. המשימה מתקדמת בצורה טובה מאוד ואנחנו אפילו לפני התכנון. אנחנו עובדים בצורה מאוד יצירתית ושיטתית. אנחנו מגיעים למנהרות, מזהים אותן, חושפים אותן ומשמידים אותן. זה לא עניין של עוד יום או יומיים, אבל אנחנו נשלים את המלאכה הזו כדי שיוכלו לחיות בארץ שלנו בביטחון".

"וזה מה שנגיד לג'ון קרי ולמזכ"ל האו"ם באן קי מון 'אנחנו לא מפסיקים, יש לנו עוד הרבה עבודה', זו העמדה שלך ואתה יודע שזה מה שממשלת ישראל הולכת להגיד להם" שאל ליבסקינד.

"כן", השיב בנט "אני משוכנע שאף אחד בממשלת ישראל לא יסכים להפסקת המערכה לפני השלמת המשימה הזאת. הייתי בנתיב העשרה, תפסה אותי אישה שאמרה שהילדים שלה שומעים נקישות בלילה ומקפיצים את כל הצבא. זה בלתי מתקבל על הדעת שהבית שלך יכול לקרוס לתוך מנהרת תופת. זו המשימה הכי בסיסית של צבא ההגנה לישראל להגן על ישראל. קרה נס שיצאנו למערכה הזו לפני שהם הספיקו להפעיל את זה ועכשיו אנחנו שוללים לחמאס את היכולת האסטרטגית שלו".

בהמשך הראיון ביקש ליבסקינד מבנט להגדיר את נקודת הסיום של המבצע מבחינתו "אני לא מסמן", השיב בנט, "חמאס הרי גם מקשיב לראיון הזה. יש לנו זמן. יש לנו חטיבות מצוינות שעושות עבודה מצוינת. אנחנו מנחיתים עליהם מכה מאוד קשה. כרגע אין נקודת עצירה וכל האפשרויות באמת על השולחן. אני לא מציע להם להניח שזה אוטוטו נגמר".

לבסוף אמר ליבסקינד "אם אני מסכם את הדברים שלך, צהל ממשיך קדימה ולא עוצר, עם כל הכבוד למזכ"ל האו"ם". ובנט השיב "נכון".