פרס בסקירה בטחונית
פרס בסקירה בטחוניתצילום: דובר צה"ל

הערכת מצב מטכ"לית התקיימה היום (שלישי) במסגרת מבצע "צוק איתן" בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, בבור של בסיס רבין (הקריה) בת"א.

בהערכת המצב השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ וחברי פורום המטה הכללי.

במהלך הערכת המצב סקרו בפני הנשיא ראש אגף המבצעים ראש אגף המודיעין ומפקד פיקוד הדרום את תמונת המצב המבצעית.

בתום הסקירות נשא הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ דברים ואמר, "זהו מבצע שמוכיח עבודה משולבת של כלל הגופים וכל אחד מהיושבים כאן שותף מלא ללחימה המתרחשת כרגע. אנחנו כואבים את מחיר האבדות אבל אין לנו ספק שלאור היעדים שהציב לנו הדרג המדיני אנחנו בכיוון הנכון ואני נחושים להמשיך ולפעול להשבת השקט והביטחון לתושבי המדינה. אנחנו חשים את תמיכת העם והעורף ואין לי ספק שכשתשקוט המערכה נלמד רבות מהימים שעברנו".

"הנשיא, אתה הנבטת את כל הפרחים שאנו זוכים לקטוף היום וליווית בעשייה את עם ישראל לכל אורכה של הדרך. תקופתך כנשיא הייתה כולה שותפות איתנה. בשם צה"ל, מפקדיו וחייליו- אני מצדיע לך", הוסיף גנץ.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הוסיף בדבריו, כי "הלוחמים והמפקדים שאנו פוגשים היום מקצועיים ונחושים לנצח. גם ברגעים אלו נלחמים כוחותינו מול אויב שנעלם בין אזרחים וכשפוגשים בהם מקרוב, זהו מקור גדול לגאווה. הנשיא, אתה מסיים תפקיד אך מהשליחות אינך פורש. בחרת בשליחות משחר נעורייך ואין לי ספק שהיא תמשיך ותלווה את עשייתך.״

נשיא המדינה שמעון פרס הצדיע ללוחמים ואמר, "ליווי המשפחות השכולות בתקופה זו מעורר השראה ומעניק כוחות. אנחנו פוגשים בדור הצעיר בעיקר לאחר שהוא נופל לצערי, ופתאום אנו מגלים כמה הוא מופלא. עמידתם של הישובים מדהימה אף היא- איני זוכר תקופה של הזדהות שכזו בין אזרחים וחיילים, בין חיילים והורים. מבחינה אנושית זהו ניצחון עצום".

"אני נפרד מהתפקיד אך יוצא למילואים ואני שמח שאני יכול להחמיא לכם מניסיוני- איני זוכר פיקוד צבאי שעורר אמון גדול כל כך בעם. איחדתם את העם והזכרתם לו שהוא עם. אני יוצא מכאן בגאווה גדולה. מה שהושג בעבר- הושג, מה שהושג היום הוא הישג למחר. אתם הבאתם את בוקר המחר, ערכים לימינכם ולא רק רובים על כתפיכם וכאזרח המדינה אני מודה לכם מקרב ליבי", הוסיף פרס.