השר נפתלי בנט השתתף אחר הצהריים (שלישי) בהלוויתו של לוחם חטיבת הנח"ל רב סמל עודד בן סירא בניר עציון.

בנט ספד לבן סירא ואמר, "מי שחושב שאנחנו נתייאש, שיפתח את ספר התנ"ך, שיקרא את ההבטחה 'לך אתן את הארץ הזאת', שיסתכל על הפנים של לוחמינו, שיביט אל רוחם האיתנה".

לדבריו, "אין לאוייב שלנו שום סיכוי מול עם הנצח".

בנט התייחס לדרך שעשה עם ישראל בדור האחרון ואמר, "רבי יהודה בן-שמואל אבן-עבאס הפייטן, אומר על עקידת יצחק 'עין במר בוכה ולב שמח' וכך אנו גם היום. עכשיו עין במר בוכה. כמה בוכה. כמה צער יש בלכתך. אך יחד עם זה לבנו שמח. הוא שמח כי הוא יודע ומבין את מה שסבא של עודד ששרד את אימי השואה היה אומר לכולנו עכשיו".

"אחיי ואחיותיי, ביום אחד של שואת עמנו, נהרגו יותר יהודים מאשר בכל מלחמות ישראל. עודד נפל כחייל יהודי בארץ ישראל, המגן על עמו", הוסיף השר בנט.

לדברי השר בנט, "מול אוייב פחדן שמפקדיו מסתתרים מאחורי נשים וילדים, בורחים אל מתחת לבתי חולים ובתי ספר ומנדבים את אחיהם למות, אתה, עודד, התנדבת להיות בחזית. מול אוייב המקדש את המוות; אתה נלחמת כדי שנוכל לחיות כאן. מול אוייב חסר שורשים; אתה העמקת את השורשים שלנו כאן, וגם כשנקטף מאיתנו ענף, אף אחד לא יכול לעקור את העץ. אף אחד. היינו כאן לפני מחבלי החמאס, ונהיה פה הרבה אחריהם".

"נכנסת לעזה כחייל סדיר; ויצאת מילואימניק. נכנסת לעזה כחייל בגיוס חובה; ויצאת כמתנדב, נכנסת לעזה חי בגופך; ויצאת משם כאשר אתה חי בליבנו. נכנסת לשם כדי לעצור את המוות; ויצאת משם כאשר אתה מצווה לנו את החיים. עודד, נוח בשלום על משכבך - אנחנו נשלים את המשימה שהתחלת", חתם בנט.