השמשה המנופצת
השמשה המנופצתמוריה דוויק

אסתר ארנד חזרה אמש משיעור לחינוך ילדים אותו העבירה ביישוב חרשה, סמוך לשעה 11 ליד נחליאל נתקלו הרבנית ארנד והנהגת מוריה דוויק במחסום אבנים וסלעים ניתכו על הרכב.

הנהגת מוריה מספרת, "לקראת צומת ביתילו מכיוון נחליאל ראיתי מחסום אבנים בכביש והתחלתי להאט, ואז יצאו ערבים מהשיחים בצד הכביש והקיפו את הרכב מלפנים ומאחור והתחילו לרגום את הרכב בסלעים ובגושי אספלט. זה היה ממש לפני לינץ, הם היו במרחק של כמטר מהרכב. השמשה האחורית התנפצה והשמשה הימנית ליד הרבנית אסתי ארנד שנסע איתי התנפצה כליל".

לדבריה, "סלע אחד שנכנס לרכב מהשמשה שבצד של אסתי פגע בתיק שלה. הסלע השני פגע בין המושבים שלנו ממש ניצלנו בחסדי ה'. אני עוד התלבטתי אם להביא איתי את בני בן השנתיים אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הוא היה באוטו, כל הרכב היה מלא בזכוכיות".

בנס, החליטה הנהגת לנסוע ברוורס ולהתרחק מהפורעים הערבים, "התלבטתי מה לעשות, לנסוע קדימה ולנסות לעבור מעל מחסום האבנים אבל חששתי שאז הרכב יתקע וזה יהיה הסוף, או לנסוע רוורס אבל זה כביש צר מאוד. הרבנית יעצה לנסוע רוורס מניסיונה בארועים כאלה בעבר, וב"ה נסעתי כמה מאות מטר ברוורס עד שראיתי שהם כבר לא אחרינו והסתובבתי וחזרתי לנחליאל. שמה כבר היו כוחות צבא ורכבים צבאיים שהיו מוכנים לתקרית כזו. הם ראו את הרכב וישר שאלו מה קרה סיפרנו להם והם יצאו".

הרבנית ארנד אומרת שאין ספק שהיה להם נס, "הקב"ה נתן לנו את התבונה לנסוע ברוורס, כשחזרנו לנחליאל התברר לנו שהייתה התרעה אבל יש הוראות לא לחמם את הגזרה. כשחזרנו הביתה לירושלים יותר מאוחר הלכנו לכותל כדי להודות לה' על החיים שלנו שניצלו".