דרעי במוקד המבצעי של מד"א לכיש
דרעי במוקד המבצעי של מד"א לכישצילום: דוברות מד"א

יו"ר תנועת ש"ס, חה"כ אריה דרעי, הגיע בצהריים (שלישי) לביקור בתחנת מד"א באשדוד ובא לעמוד מקרוב על פועלם של כוחות מד"א במבצע 'צוק איתן'.

במהלך ביקורו, פגש חה"כ דרעי את עובדי ומתנדבי התחנה, סייר במוקד המרחבי של מרחב לכיש הממוקם בתחנה, שמע סקירה נרחבת על היערכות ופעילות הכוחות לאורך כל ימי המבצע ואף ביקר במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א, שהוצבה במקום.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סקר בפני חה"כ אריה דרעי את פעילות כוחות מד"א בכל הגזרות בארץ, עוד סקר המנכ"ל את סדר עבודת הכוחות בחירום, והסביר כי כוחות מד"א מבצעים סריקות נרחבות בכל אזורי הנפילה, על מנת לוודא כי כל הפצועים והנפגעים טופלו במהירות האפשרית. חה"כ דרעי הביע הערכה לעובדה שמרבית כוחות מד"א הפועלים בגזרת אשדוד הם הורים לילדים, שנותרים בבית בעוד הוריהם מצילים חיים בכל גזרת לכיש.

"כל האמבולנסים של מד"א מאוישים היום, ואין איש צוות אחד שאינו מצויד בשכפ"ץ וקסדה על מנת שיוכל להגן על עצמו. המסירות של עובדי מד"א מרשימה ביותר, ואנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש. בנוסף לאירועי החירום, אנו מטפלים בכל שאר גזרות הארץ, כך למשל טיפלנו בשבוע שעבר בנחיתת החירום של מטוס הנוסעים מניו יורק, שביצע נחיתת חירום בנתב"ג. למקום הוזרמו כוחות רבים של מד"א, שלא פגמו כלל בכוננות המלאה באזור הדרום", אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין.

לאחר הסיור בתחנה ובמוקד המרחבי הנמצא בתוכה, סייר חה"כ דרעי גם במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א, שם הוסברו לשר והודגמו יכולותיו של הרכב המתקדם והטכנולוגיות החדשניות שהותקנו בו.

במהלך הביקור בחפ"ק, נשמעה אזעקה בגזרת עוטף עזה, וחה"כ אריה דרעי נחשף לפעילותה של משאית החפ"ק בזמן אמת.

"לראות את עבודת הקודש שאתם עושים, מסב גאווה רבה. לראות ארגון עם כל כך הרבה מתנדבים, שמתפקד בצורה המקצועית ביותר, ועדיין במרכזו פועם לב ענק שמאחד את כל הכוחות, מסב לי גאווה רבה. יישר כוח לכם. המשיכו להציל חיים, חיזקו ואמצו", אמר חה"כ דרעי עם תום הביקור.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר: "כל כוחות מד"א הפועלים בשטח חדורי משימה, נחושים לבצע כל משימה על הצד הטוב ביותר ומהווים את העורף החזק של מדינת ישראל. כל עובדי ומתנדבי מד"א עושים עבודתם באהבה רבה ובאחריות גדולה, למען עם ישראל ולמען הצלת חיי אדם".