ח"כ ג'מאל זחאלקה
ח"כ ג'מאל זחאלקהפלאש 90

חברת הכנסת יפעת קריב (יש עתיד) קוראת ליו"ר הכנסת למנוע מידע מחברי סיעת בל"ד מחשש לזליגת מידע לאויב.

בנאום שנשאה בכנסת קראה חברת הכנסת קריב לפסילת מפלגת בל"ד שלדבריה זוכה לחסינות קטארית ואינה זקוקה לחסינות פרלמנטארית. קריב הזכירה את עברה הבעייתי של סיעת בל"ד שהוקמה בידי עזמי בשארה שהוכר כבוגד ונמלט מישראל בשנת 2007 לאחר שהעביר מידע לאויב במהלך מלחמת לבנון השנייה.

"אין זה סוד שהמשפחה השולטת בקטאר מממנת את רצועת עזה בכלל ואת חמאס בפרט בסכומי עתק. מבצע צוק איתן חשף בפני העולם כולו לאן זורם הכסף. במקום לחפור תעלות לביוב ומנהרות לרכבות בחרו המנהיגים לחפור מנהרות לטרור", אמרה קריב והוסיפה כי "הגורם המממן את תשתית השנאה והרוע הוא המשפחה של השייח' אמיר חאמד, אשתו ובנו ולמרבה הפלא היועץ הבכיר בממשל הקטארי הינו ישראלי, חבר כנסת לשעבר, עזמי בשארה".

בהמשך דבריה הזכירה חברת הכנסת קריב את בריחתו של בשארה מישראל כאשר חבר הכנסת ג'מאל זחלקה יורש את מקומו וחברת הכנסת חנין זועבי מוכרת כבת טיפוחיו, כלשונה של קריב.

"הקשר בין בל"ד לקטאר לטרור בעזה להרג בחיילינו והפגיעה באזרחינו מתבהר ומסנוור בכאב", אמרה קריב הקוראת ליו"ר הכנסת וליועץ המשפטי לממשלה לעצור את העברת כל המידע מהכנסת לחברי סיעת בל"ד ולבחון את מקורותיה הכלכליים של סיעה זו ולבחון את מערכות הקשרים בין עזמי בשארה לאזרחים ישראליים.

לדבריה חובה "לפעול לפסילת המפלגה והסרת חסינותם של חברי סיעת בל"ד שזוכים בפועל לחסינות קטארית. אין להם צורך בחסינות פרלמנטארית".