נוסעים לשמח את החיילים
נוסעים לשמח את החייליםרשת אמי"ת

אילן לוי ואליאב שמעוני הם תלמידים בבית החינוך אמי"ת י' ע"ש שפרן אשדוד, שהחליטו לרכוש לחיילים ארגזים מלאים בפינוקים מכספם הפרטי שלהם. הם מילאו מכונית שלמה בכל טוב ונסעו לסוללת כיפת הברזל, שם שימחו את החיילים.  

הם לא הסתפקו בממתקים, אוכל ושתייה ונסעו הלוך ושוב העירה להביא לחיילים דברים נוספים שהתגלו כחסרים להם בביקור הראשוני, ביניהם ספר שערך תספורות מקצועיות בשטח.

"בשבועות האחרונים אנחנו נמצאים תחת מתקפה והחיילים עושים הכל על מנת להגן עלינו, רצינו לתרום באיזה שהיא דרך לחיילים ולשמח אותם", מספר לוי.

"החלטנו לאסוף כסף מההורים, חברים של ההורים, וכמובן לשים מכספנו הפרטי שלנו לקניית מצרכים לחיילים ולסוע להביא להם את המצרכים. הבאנו להם שתייה, חטיפים, חבילות סיגריות וכל דבר שחשבנו שישמח אותם. בחרנו ללכת למקום שבו נמצאים החיילים שמפעילים את כיפת הברזל, החיליים ממש שמחו לקבל את זה, הודו לנו, אמרו לנו מה חסר להם וניסנו למלא את מבוקשם. זו היתה חוויה, ואין לנו ספק שנעשה את זה שוב".

לוי ושמעוני הם עולים חדשים מצרפת, שלאחרונה קיימו את הבגרויות האחרונות שלהם תחת אזעקות כשמנהל המוסד, עידו אהרונוביץ', גויס עם תחילת המבצע למילואים. למרות הטילים והקושי הקיים בימים אלו, הם שמחים שהם נמצאים כאן בארץ ישראל, "אנחנו מרגישים שאין מקום אחר בו היינו רוצים להיות. יחד עם כל מה שקורה פה לאחרונה, אנחנו חושבים שפה זה המקום הכי בטוח לעם היהודי".

"יש לי עדין משפחה בצרפת", מוסיף לוי, "ואנחנו דואגים להם ואומרים להם שעדיף להיות כאן".