מיקי לוי
מיקי לויצילום: פלאש 90

סערה במליאת הכנסת: סגן השר מיקי לוי (יש עתיד), סירב להשיב להצעת חוק של חברת הכנסת מיכל בירן (העבודה), בטענה כי הקליטה אותו בסתר.

"בושה וחרפה, שקצין הכנסת יגיע עכשיו לכאן. לקחה אותי מיכל בירן הצידה כשהיא מצוידת במכשיר הקלטה ומקליטה שיחה אישית. אין עבירה על חוק האזנות הסתר אבל איפה הגבולות? השיחות האישיות בינינו אינן מוקלטות", אמר לוי.

סגן השר פנה לחברי האופוזיציה והטיח בהם, "מה תרצו שלא נדבר איתכם? בושה וחרפה, מה אני אצלך בחדר חקירות? תתביישי! מקליטה ומעבירה לצלמים? לאן התדרדרנו?".

סגן השר סירב להשיב להצעת החוק שהגישה בירן בנושא ביטוח פנסיוני בקופת גמל ממלכתית ואמר כי הוא "נמצא בסערת רגשות. חברת כנסת מקליטה אותי בהיחבא והכל משודר ללוביסטים ביציע". לאחר דברים אלו ירד סגן השר לוי מהדוכן. רק לאחר התערבותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהבהיר כי יקיים בירור בנושא חזר לוי למקום השיב בשם הממשלה..

סגן השר לוי בתשובתו, "ח"כ בירן הסתיימו היחסים בינינו. זו חרפה. תתביישי. אופוזיציה יכולה להציב לעצמה גבולות. זו בושה וחרפה והתנהגות לא ראויה. זה לא מקובל".

ח"כ בירן הסבירה לאחר מכן "הסתובבתי כל היום עם צוות לתכנית שעוסקת בפנסיה. אני מתנצלת בפני סגן השר לוי אם נוצרה אי נוחות אך העניין המרכזי הוא זכותו של הציבור לדעת מה עושים נציגיו. באולם הזה אנחנו מוקפים במצלמות, אנחנו שקופים".