בנימין נתניהו ומייקל בלומברג
בנימין נתניהו ומייקל בלומברגחיים צח

על רקע הודעת חברות תעופה זרות על השעיית הטיסות לישראל, נחת בנמל התעופה בן גוריון ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל את פניו בדרכו מישיבות שקיים בירושלים להמשך פגישות שהוא צפוי לקיים בתל אביב, ובהן גם פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי.

נתניהו אמר לבלומברג, "אני מודה לראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, שהוא גם ידיד וגם איש עקרונות ואיש אמת, והאמת הפשוטה היא שאפשר לטוס פנימה והחוצה לישראל, אין סכנה".

"אנחנו מגנים על שדה התעופה היטב וכל אחד יכול לבוא ולצאת, בדיוק כפי שעושה זאת מייקל בלומברג. אני חושב שההחלטה של רשויות התעופה האמריקניות היא שגויה, היא נותנת פרס חינם לטרור של החמאס. אין שום סיבה, כי השמים כאן בטוחים והטיסות כאן בטוחות, ואני קורא לרשויות הללו לתקן את ההחלטה השגויה הזאת בהקדם".

בלומברג אמר כי "בכל ביקור שאני כאן אני נזכר בהיסטוריה מהיכן שמשפחתי מגיעה בחופש ודמוקרטיה. זוהי המדינה הדמוקרטית היחידה בחלק זה של העולם, דמוקרטיה אמיתית, מקום שבו לכל אחד יש את החופש לבטא את עצמו, לקיים את מצוות דתו בכל מקום שהוא בוחר לעשות זאת".

"בעיני שדה התעופה בן-גוריון הוא שדה התעופה הבטוח ביותר בעולם לטוס מימנו ואליו. זוהי מדינה שנמצאת תחת איום מאז הקמתה בשנת 1948 כאשר האו"ם הקים אותה כבית הלאומי של העם היהודי. והישראלים יודעים טוב מכולם איך לשמור על הביטחון".