הפגנות שמאל. ארכיון
הפגנות שמאל. ארכיוןצילום: פלאש 90

אחרי שהושעה מקבוצתו בעקבות הדברים שכתב בדף הפייסבוק האישי שלו, קיבל היום אבירם אוחנה, קפטן קבוצת הנוער של המועדון מבירת הנגב מכתב מלא אחרת מאשר פעילת מפלגת העבודה ברכת קלימנשטיין לוי.

כזכור, אוחנה התבטא בגנות אנשי השמאל ואלה שהצביעו להם בדף הפייסבוק האישי שלו כשכתב כי יש "לשלוח את מצביעי השמאל לתאי הגזים" בעקבות ההססנות וחוסר תמיכת השמאל ביציאה למבצע נרחב בעזה. אמירה בעייתית זו של השחקן הביאה את הנהלת המועדון האדום מבאר שבע להשעות את הקפטן מכל פעילות עד להודעה חדשה ולשלילת סרט הקפטן ממנו. בנוסף קיבל על עצמו אוחנה להתנדב במוסד לניצולי שואה בעקבות הזילות שנבעה מדבריו כלפי השואה. 

אוחנה כבר הספיק להתנצל והסביר את הרגשות שעמדו מאחורי הדברים הקשים שכתב, והיום (רביעי) החליטה פעילת מפלגת העבודה לכתוב מכתב פתוח לשחקן.

במכתבה כותבת לוי כך:

"קראתי את הצעתך לפתוח במבצע לשלוח את השמאלנים לתאי הגזים. קראתי גם את התנצלותך על זילות השואה והבטחתך להתנדב בתום המבצע למען ניצולי שואה.

למרות שלא התנצלת בפני השמאלנים וגם לא הבטחת להתנדב למענם, אני מציעה שאחרי שהימים החשוכים יסתיימו ואחרי שנצליח להדליק את האור, תמצא זמן לפגוש איזה שמאלן או שניים, אולי גם  תגלה שאנחנו באותה קבוצה".

עוד הוסיפה לוי כי "במלחמה הזו אנחנו יחד.  קבוצה של בני אנוש נלחמת בקבוצה של חיות אדם שלא רק מקללים במקלדת אלא רואים במוות וברצח ברברי את הניצחון". 

"החיילים שלנו מחרפים את נפשם בשעות אלו, לא רק כדי להגן על גופם של אזרחי המדינה אלא בעיקר כדי להגן על הזכות של הלב לחיות, על הזכות לקיים כאן תרבות אנושית", כתבה לוי. 

לוי כפעילת מפלגת העבודה כותבת עוד: "המלחמה הזו היא מוצדקת והכרחית כי את הטירוף של החמאס, כמו גם את הטירוף בסוריה ובעיראק, צריך לחסל מייד, בעוצמה ובנחישות. אם נתמהמה בחיסול הטירוף, הוא עשוי לנבוט בליבם של עוד ועוד בני אנוש. אני מאמינה שלא התכוונת למילים שיצאו מפיך כי בסיר הלחץ שבו אנו חיים, במיוחד בגיל צעיר כשלך,  הטירוף לפעמים נובט לשנייה במקומות בלתי צפויים".

לוי כתבה כי "להיות קפטן של קבוצה זו לא רק זכות גדולה אלא בעיקר חובה לשמש דוגמא. רק מי שעבר כברת דרך בחיים יודע שלבנות מוניטין לוקח שנים רבות ואילו לאבד אותו זה רגע, נעלם כלא היה. היות ואתה רק נער ואת מה שמבוגרים מבינים בגיל מבוגר, כשכבר מאוחר מידי לתקן, אתה הבנת בגיל צעיר אני אופטימית שהניסיון הזה ישמר בליבך בהמשך החיים".

לוי כותבת במכתבה כי אמנם היא מבינה קטנה בכדורגל "אבל זו לא חכמה להבקיע גול, צריך להבקיע אותו לשער הנכון..."

לסיום, כותבת לוי במכתבה לאוחנה כי היא מאחלת לו הצלחה בכדורגל "ואולי יום אחד כשתהיה קפטן נבחרת ישראל נוכל כולנו להתרגש בשבילך כי אתה אחד משלנו, גם אם טעית פעם אחת".