חטיבת גולני מסכמת שבוע בעזה

חטיבת גולני מסכמת את פעילותה במסגרת מבצע "צוק איתן".

דובר צה"ל מציין כי החטיבה אמונה על מרחב מאתגר ביותר ברצועה, סג׳עייה. מרחב זה כולל ריכוז גדול של בכירי חמאס, מצבורי אמל״ח, בתים ממולכדים, תשתיות צבאיות ארגוניות, מנהרות התקפיות, ומידע מודיעיני רב.

תוואי זה דרש מהלוחמים יכולת תמרון בין לחימה בשטח פתוח ללחימה בשטח אורבני. עד כה, סיכלה החטיבה למעלה מ-130 מחבלים, חשפה 3 מנהרות התקפיות ועשרות פירים. בנוסף, השתלטה על מפקדת בכירי חמאס שבו תפסה אמל״ח, ציוד מודיעיני וחומרים מפלילים רבים ועל מפעל לבניית מנהרות.

בצה"ל מציינים כי "מורשת החטיבה הארוכת שנים והניסיון המבצעי הענף מסייעים לשמירה על רוחם האיתנה של הלוחמים ורמת המוטיבציה הגבוהה להמשיך ולהגן על תושבי מדינת ישראל".

הכוחות בחטיבת גולני מומחים בתחום הקומנדו ולוחמת גרילה. במבצע ״צוק איתן״ אמונה החטיבה על איתור מנהרות תופת, העברת מידע מודיעיני, פשיטה ואיתור אמל״ח וחיסול מחבלים מטווח קרוב. החטיבה מפעילה אמצעים למניעת חדירת מחבלים והפללתם. החטיבה פועלת בשיתוף פעולה עם יחידות מיוחדות נוספות, אשר יחד מספקות את המענה לכלל האיומים שצה״ל עומד בפניהם.

במבצע ״צוק איתן״ פועלת חטיבת גולני בגזרה מורכבת במרכז שכונת סג׳עייה, בה נמצאים מרכזי הפעולה של הכוחות המיוחדים של חמאס, מחסני תחמושת, אמל״ח ומנהרות התקפיות.

אתמול בשעות הלילה, פוצצה המנהרה המשמעותית בגזרה אשר מגיעה לשטח ישראל עליה אחראית חטיבת גולני. במשך השבוע האחרון פעלו לוחמי החטיבה וחקרו את התוואי המדויק והפירים של המנהרה, בדקו את האפשרות שהיא מכילה בתוכה פעילי טרור ואמל״ח מוסתר. בשיתוף פעולה עם כוחות נוספים מיפו את התוואי והמיקום המדויק של המנהרה והשמידו אותה דרך מספר נקודות אסטרטגיות.

כוחות מחטיבת גולני נמצאים בגזרת הדרום כבר מספר חודשים והגיעו להיכרות גבוהה עם הגזרה ועם שיטות הפעולה של המחבלים. בנוסף, בתקופה זו התחזקו ממשקי העבודה עם הכוחות והזרועות שנמצאים בשטח והושג מידע מודיעיני איכותי על חומרי הדרכה וטכנולוגיה ועל פלוגת סג׳עייה שנמצאים בשורות חמאס.