ח"כ גילה גמליאל

ועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי דורשת להוסיף את אשקלון, אשדוד וגן יבנה להחלטת הממשלה 1864 בדבר סיוע ליישובי הדרום.

"איך אני יכול לחתום על 25,000 יחידות דיור ופארק הייטק, איך אני יכול למשוך מפעלים לאשקלון בלי שנהיה אזור עדיפות א' נקודתית לאזור התעשייה?" שאל ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בדיון ועדת הכספים היום (שני) על גריעתן של אשקלון, אשדוד וגן יבנה מתוכנית הסיוע של הממשלה ליישובי הדרום.

הדיון התקיים לבקשת ח"כ יצחק כהן, ח"כ יעקב ליצמן, ח"כ אלעזר שטרן וח"כ אראל מרגלית. לדברי שמעוני, מאז 2009 ספג אזור התעשייה של אשקלון 344 טילים. למרבה האבסורד עד 2009 הוכר אזור התעשייה של אשקלון כאזור עדיפות לאומית ובאותה שנה בוטלה ההכרה.

"הוצאנו מאז תחילת המבצע 19 מיליון שקל רק לארוחות שחולקו ל-50,000 אנשים ששהו במקלטים. אנו עושים הכל כדי לחזק את ראש הממשלה על מנת שייתן מכה ניצחת, אבל כשנגמרת המלחמה אני צריך להשלים פערים. מתוך 40,000 בתי אב 6000 ללא מיגון וללא אפשרות לצאת לחדרי מדרגות", אמר שמעוני. ''כל בקשתי לכלול את אשקלון בהחלטה 1864 בעניין סיוע ליישובי הדרום ולקבל עדיפות לאומית נקודתית לאזור התעשייה. זו התשובה לחמאס וגם לתושבי אשקלון, שיראו שיש ערבות הדדית".

יו"ר הוועדה ח''כ סלומינסקי אמר "אני מבין לליבם של תושבי אשקלון ואשדוד שעומדים ממש בחזית גם ברגעים אלה. כשמדברים עם חוסנו של העורף, הם חלק חשוב בעורף הזה. חייבים למצוא את הדרך לפצות אותם ולעודד אותם".

ח"כ אראל מרגלית (העבודה) אמר כי "מי שמצליח להרים שם תעשייה הוא קדוש. זה חשוב לא פחות מטנק או מטוס. בלי כלכלה משגשגת שם, אנה אנו באים? הנגב המערבי מחכה לקריאת כיוון. בואו ניקח את המבצע הזה ונמנף אותם. זה קו עימות לכל דבר. נביא תוכנית כלכלית למערב הנגב. יורד שם גשם כמו בתל אביב. מי שבא ורואה את מרכז ספיר, הם מחכים לאות כלכלי וזה הרגע להתחיל".

ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) טענה כי "יש תחושה של אי נוחות. מה יש שם איפה שהחליטו? חכמי חלם? התמונה לא הייתה מול מקבלי ההחלטות? בשביל זה אנחנו כאן. לפקוח עיניים. צריך לדרוש חד וחלק, עם התניות ברורות להמשך פעילות בוועדה. בזמן חירום הם שם בגופם ובזמן רגיל הם צריכים להתמודד. עסקים מתים. הם מצפים בכיליון עיניים למענה וזה לפתחנו. לתת מענה ולהכליל אותם ב1846".

מרדכי כהן, מנהל השלטון מקומי במשרד הפנים סיפר כי "הוסיפו 30 מיליון ₪ לישובים שבמרחק 7 ק"מ עד 40 ק"מ מהרצועה. צוות של משרדי האוצר, הפנים ומשרד ראש הממשלה ימשיך לבחון את הוצאות הרשויות". ח"כ יצחק כהן: "זו הסטה של הדיון. אתה מדבר איתי על 30 מיליון, כשהחלטה 1864 הקצתה קרוב לחצי מיליארד".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בדיון כי "אם היה מגיע חייזר היה חושב שאנחנו חלם. כל אחד יודע שהטילים נפלו באשקלון לא פחות מבעוטף עזה. מה שהיה נכון לפני כמה שנים לא נכון היום. אין לנו ערבות הדדית. אם אתם לא עושים מה שהוועדה מבקשת, אל תחזרו לוועדת הכספים".