מצפור רונן
מצפור רונןאמיר דורי

בצפון רמת הגולן נחנך "מצפה רונן" לזכרו של רונן גלבוע ז"ל, במקום שנשא עד כה את השם "מצפה קוניטרה".

המצפה,  הינו אחד משרשרת מצפים ומצפורים שפותחו והוקמו ע"י מועצה אזורית גולן בעשור האחרון והוא מהווה נקודת תצפית על העמק החקלאי של קיבוץ עין זיוון, אחד מהיפים בארץ בכל עונות השנה: באביב נצבע העמק בפריחת הדובדבן והתפוח, בקיץ, קטיף הפירות המשובחים בארץ נצפה מכל עבר, בסתיו צובעת השלכת בכתום את העמק ובחורף נשקף העמק ערפילי, מושלג ולבן.

אלכס קודיש, חברו הטוב של רונן, נשא דברים לזכרו, " כשאני חושב על רונן אני רואה את העמק הנפלא שפרוש עתה לרגלינו והחיוך מתגבר עליהן משום שאני יודע שזכרונו של רונן ייחרט בכל כך הרבה אנשים ובכל פעם שהם יעמדו במצפה או יבקרו בפארק הוולקני הם יתפעלו, יתרגשו ויחייכו. החברות עם רונן נגדעה ברגע אחד ויחד עם זאת נותרה לתמיד".

פסל ייחודי הוצב במצפה רונן לזכרו של רונן גלבוע ז"ל, פרי יצירתו של הפסל אריאל שמיר מקיבוץ מרום גולן. "בחרתי ליצור פסל משולב של עץ אלון ובזלת, שניהם כאחד חומרים המשויכים לגולן ולאנשי הגולן ".

אריאל בחר להדגיש בפסל מכתשים והרי געש שהיו תצורות טבעיות בגזע העץ, כביטויי לפרויקט המדהים שרונן עסק בו , הקמת הפארק הוולקני. מעל המכתשים מתרוממת הרוח מעלה כספירלה ואיתה להקת ציפורים הנוסקת השמימה. בצמרתו של הפסל ציפור שממשיכה את דרכה הלאה...