שקד בתחנת מד''א באשדוד
שקד בתחנת מד''א באשדודצילום: דוברות מד"א

בשעות הבוקר (ראשון), בעוד קריאות רבות מגיעות ומטופלות במוקדי מד"א ברחבי הארץ, הגיעה חה"כ איילת שקד (הבית היהודי) לביקור בתחנת מד"א באשדוד, שם עמדה מקרוב על פועלם של כוחות מד"א במבצע 'צוק איתן'.

במהלך ביקורה, פגשה שקד את עובדי ומתנדבי התחנה, סיירה במוקד המרחבי של מרחב לכיש הממוקם בתחנה, שמעה סקירה נרחבת על היערכות ופעילות הכוחות לאורך כל ימי המבצע ואף ביקרה במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סקר בפני חה"כ איילת שקד את פעילות כוחות מד"א בכל הגזרות בארץ, ודיווח על כמות הנפגעים שטופלה בידי הכוחות מתחילת מבצע 'צוק איתן' בכל האזורים המטווחים. עוד סקר המנכ"ל את סדר עבודת הכוחות בחירום, והסביר כי כוחות מד"א מבצעים סריקות נרחבות בכל אזורי הנפילה, על מנת לוודא כי כל הפצועים והנפגעים טופלו במהירות האפשרית.

"כל האמבולנסים של מד"א מאויישים היום, ואין איש צוות אחד שאינו מצויד בשכפ"ץ וקסדה על מנת שיוכל להגן על עצמו. המסירות של עובדי מד"א מרשימה ביותר, ואנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש. בנוסף לאירועי החירום, אנו מטפלים בכל שאר גזרות הארץ ובארועי השגרה, ומוודאים כי כל קריאה מטופלת במהירות, במקצועיות וביעילות", אמר מנכ"ל מד"א.

לאחר הסיור בתחנה ובמוקד המרחבי הנמצא בתוכה, סיירה חה"כ שקד גם במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א, שם הוסברו והודגמו בפניה יכולותיו של הרכב המתקדם והטכנולוגיות החדשניות שהותקנו בו. "המשאית, על שלל יכולותיה, היא אחד מלקחי אסון הכרמל. היא מאפשרת פעילות מלאה גם בשעות חירום קשות, ובמצבים שבהם יש צורך לפעול בזירות שנפגעו בצורה קשה במיוחד", הסביר במהלך הסקירה אורי שחם, ראש לשכתו של מנכ"ל מד"א.

"אני שמחה שהוזמנתי לבקר פה ולראות מקרוב את העבודה המדהימה של כוחות מד"א. אני רואה את שיתוף הפעולה של כוחות מד"א עם צה"ל, ואני חושבת שמדובר בחיבור חשוב, ומציל חיים. בזכות פועלכם, העורף הישראלי בטוח ועל כך אני מבקשת להודות לכם. בשבועות האחרונים, כוחות מד"א ממחישים את הביטוי 'כל ישראל ערבים זה לזה', כאשר אינכם עוסקים רק בהצלת חיים, אלא בפעילות מסייעת נוספת, דוגמת הצבת המיגוניות בדימונה, באר שבע וקריית אונו וחלוקת מאות תיקי העזרה הראשונה ביישובי הפריפריה.

"אתם עושים עבודה נפלאה. הציבור סומך עליכם, הממשלה סומכת עליכם. אתם הגב של בטחון הציבור. תודה לכם", אמרה חה"כ איילת שקד בתום הביקור. בנוסף, התפעלה חה"כ שקד משילובם של אנשי הציבור החרדי בפעילות מד"א, ואמרה כי תסייע בשילובם של נוספים מבני המגזר החרדי בשורות מד"א במסגרת השירות האזרחי. 

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סיכם את הביקור ואמר כי "כל כוחות מד"א הפועלים בשטח חדורי משימה, נחושים לבצע כל משימה על הצד הטוב ביותר ומהווים את העורף החזק של מדינת ישראל. כל עובדי ומתנדבי מד"א עושים עבודתם באהבה רבה ובאחריות גדולה, למען עם ישראל ולמען הצלת חיי אדם, וכך נמשיך לפעול".