בארטון. לא בודק את העובדות
בארטון. לא בודק את העובדותרויטרס

לא למד כלום. רק לפני יומיים התנהל דיון ערני ביותר על גבי הטוויטר בין ג'ואי בארטון לשחקן מכבי חיפה ונבחרת ישראל בכדורגל, ומי ששיחק יחד עם בארטון לא מכבר בקבוצת ק.פ.ר האנגלית, יוסי בניון.

כזכור, בארטון יצא בחריפות כנגד פעולת צה"ל בבית חאנון, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הפסיקו להרוג ילדים בעזה. זה לא יכול להמשיך. ילדים חפים מפשע נטבחים - חייבים לעצור את זה".

קפטן מכבי חיפה והנבחרת, לא נשאר חייב והגיב לחבירו כשכתב "חבר, יש דברים שלא משתנים, היית טיפש ותישאר טיפש בשארית חייך. מביך".

בארטון אמנם לא חזר בו מהאמירות ומהדעות שלו, אך היום (ראשון) מסתבר שהוא אפילו לא למד לקח. בארטון הצליח להרגיז שני עיתונאים ישראלים  - אוריאל דסקל ובקי גריפין, בעזרת ציוץ שכתב שוב בחשבון הטוויטר האישי שלו.

בארטון כתב: "האם אותם אנשים ששולחים לי תמונות של רצח של אנשים תמימים בעזה, יכולים להעביר אותם גם לאוריאל דסקל כדי שיהיו מודעים לכך?"

דסקל לא נשאר חייב והשיב כי הוא אכן מודע לתמונות הללו, אך אלו תמונות המראות באופן חד ממדי את הנעשה בעזה. גם גריפין לא נשארה חייבת וענתה לציוץ של בארטון כשאמרה כי אולי הוא לא מודע לכל מה שקורה בתוככי עזה ומה שהחמאס עושה שם. 

בארטון הבין שהצליח לעצבן את העיתונאים הישראלים, וכתב בנוסף "מה המטרה שלכם, רק להרוג כמה אלפים? חמאס הוא לא הנושא מבחינתי. יש לי אפס זמן בשבילם, אלא אם הם היו טובחים בילדים בלתי מעורבים ומנסים להצדיק את זה".

פה הצליח בארטון לשבור את גריפין שתקפה אותו בחזרה: "אם? אתה טיפש? או שלהתעלם מעובדות זה התחביב השבועי שלך?"

בארטון הבין שמנצח הוא לא ייצא מהעימות הזה ובחר לסיים את הדיון: "אני לא יכול להמשיך להתעסק עם האנשים האלה. למי שאפילו מנסה להצדיק את הרצח של אנשים חפים מפשע לא מגיעה תשובה. לא אנסה לדבר איתם יותר הם יכולים לתקוף אותי כמה שהם רוצים, לעולם לא אאמין שלהרוג ילדים זה מוצדק. לעולם לא. מספיק להרוג ילדים בעזה. שלום בעזה. לילה טוב".