מקום עבודה
מקום עבודהצילום: פלאש 90

מקובל מאוד בימינו שמעסיקים לומדים את חשבונות המדיה החברתית של המועמדים לעבודה כחלק מתהליך גיוס העובדים.

תמונות לא מחמיאות, שיתופים בעייתיים ולפעמים אפילו בדיחה פרטית עלולה להתפרש לא נכון בצד השני ולסבך אותנו. כך תכינו את הזהות המקוונת שלכם לראיון העבודה.

כשאתם מפרסמים או משתפים תוכן עם החברים שלכם ברשתות החברתיות, קל לשכוח שלפעמים גם אנשים זרים עלולים להיחשף למה שפרסמתם - גם אם לא התכוונתם לכך. מעסיקים רבים היום נוטים להשתמש ברשתות החברתיות למיניהן כדי לקבל זווית נוספת על המועמדים לעבודה ולא תמיד הם אוהבים את מה שהם מוצאים שם. לכן, כמו שאתם משקיעים זמן בשיפוץ קורות החיים שלכם, כדאי להשקיע קצת זמן בשיפוץ הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות.

1. כנסו לראש של המעסיק שלכם

הפעולה הראשונה שאתם צריכים לעשות היא לעבור על הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות מנקודת המבט של המעסיק העתידי שלכם ולחפש כל דבר שעלול לפגוע במוניטין שלכם ובסיכויים שלכם לזכות במשרה – תמונות בגילופין, התרברבות על אי ציות לחוקים ואפילו בדיחות פרטיות שעלולות להתפרש בצורה לא רצויה עבור אדם זר. מומלץ גם לבצע חיפוש של השם שלכם בגוגל ולבדוק אם בין התוצאות ישנו משהו שמאיר אתכם באור שלילי.

2. מחקו את החומר ה"מפליל"

הדרך הפשוטה להתמודד עם שיתופים או פוסטים "בעייתיים" היא למחוק אותם. זה עלול לקחת זמן רב לעבור על כל מה שפרסמתם או שיתפתם, אבל זו הדרך הטובה ביותר למצוא ולמחוק כל דבר שאתם לא רוצים שייחשף לעיניים זרות. כדאי גם לשאול את עצמכם אם אתם באמת זקוקים לכל הפרופילים האלה, ואם אתם משתמשים בהם באופן נדיר בלבד – אולי כדאי למחוק אותם.

בעיה קצת יותר גדולה היא הפוסטים או התמונות בהם אתם מתויגים, אך לא אתם העליתם. בפייסבוק תוכלו לעבור על כל התמונות והפוסטים בהם אתם מתויגים ולהסיר את התיוג בקלות, אך הסרת התיוג אינה מסירה את התמונה או מוחקת את הפוסט וכדי לעשות זאת תצטרכו לבקש מבעל הפרופיל להסיר אותם.

כדי לעשות זאת כנסו ל Activity Log אשר מופיע בצד הימני של תמונת הרקע שלכם. בתפריט שיוצג בצד שמאל לחצו על Posts you’re tagged in.

לאחר מכן יפתחו לכם במרכז המסך כל התיוגים שלכם אותם תוכלו להסיר על ידי לחיצה על האייקון של העיפרון ואז על Report / Remove tag.

3. עדכנו את הפרופיל שלכם

אחרי שאתם בטוחים שכל השיתופים והפרסומים הבעייתיים הוסרו, הגיע הזמן לעדכן את הפרופיל שלכם ואת הגדרות הפרטיות. נסו לשתף כמה שפחות מידע אישי על עצמכם בפרופיל. כתובת מגורים, מספרי טלפון ומידע אישי נוסף עלולים להיות מנוצלים לרעה על ידי גורמים לא רצויים.

אתם יכולים להגן על עצמכם אפילו יותר על ידי עדכון של הגדרות הפרטיות. ההמלצה שלנו היא לעבור על הגדרות הפרטיות ולעדכן אותן כך שרק מי שחבר שלכם יוכל לראות הפרסומים שלכם. אבל זכרו – כל דבר שאתם מעלים לרשת יכול בצורה זו או אחרת להגיע גם לאנשים שלא התכוונתם, אפילו אם הגדרות הפרטיות שלכם אומרות אחרת. מספיק שחבר אחת ישתף תמונה שהעליתם לאתר כדי שהיא תופץ הלאה, אז ההמלצה שלנו היא לא להעלות לרשת דברים שלא הייתם רוצים שזרים ידעו עליכם.

4. צרו חשבונות חדשים

זה די פשוט למחוק מידע שפרסמתם בעצמכם, אך לא כל מידע שקיים עליכם ברשת יהיה לכם קל למחוק. פתרון אפשרי לבעיה, ולהתמודדות עם תוצאות שליליות בתוצאות גוגל, הוא ליצור תוכן חדש שמציג אתכם באור חיובי. לדוגמה, פתיחת בלוג או אתר תחת שמכם הם דרכים טובות לשפר את הדירוג שלכם בגוגל ובאותה הזדמנות ליצור רושם חיובי של מעסיקים פוטנציאליים.