חיילי מילואים מילואימניקים
חיילי מילואים מילואימניקיםצילום: פלאש 90

המועצה האזורית גוש-עציון מדווחת כי בלמעלה מ-15% מהמשפחות בגוש עציון יש בני משפחה שגוייסו בצו 8. על פי הנתונים ישנן משפחות רבות ששניים ואף יותר מבני המשפחה נמצאים כעת בשירות סדיר או מילואים.

בעקבות כך רב הישוב אלון-שבות, גדעון פרל, חיבר תפילה מיוחדת לחיזוק משפחות הלוחמים. התפילה יכולה גם להאמר בבברכת "שומע תפילה" בעת העמידה, וכן ניתן לקרוא לפניה את פרק פ"ה בתהילים.

נוסח התפילה: "אבינו מלכנו חזק ידי משפחותינו שיקיריהם עוסקים במלחמת המצווה בשליחותך, לקדש שם שמים. שלח להן אורה ושמחה והסר דאגה מליבן, כאמור ויבטחו בך יודעי שמך כי לא עזבת דורשיך ה'. ויהי רצון מלפניך שהלוחמים ישובו לשלום במהרה לבתיהם ועטרת ניצחון בראשם".

מתוך דאגה למשפחות הלוחמים המועצה האזורית גוש-עציון לקחה על עצמה לערוך מספר פעילויות אשר יקלו על בני משפחות המגויסים: רכזי הקהילה בכל ישוב בתחומי המועצה הונחו לערוך רשימת מגויסים, על מנת לדאוג להם לצורכיהם. בנוסף נערכו בישובים ימי כייף חווייתיים, פעילויות יצירה וארוחת ערב.

ילדי גוש- עציון והנוער עסקו בהכנת חבילות שי וצ'ופרים לחיילים הרבים שנמצאים במוקדי הלחימה השונים בשיתוף "הפינה החמה", ובצירוף מכתבים וברכות לשלומם של החיילים. התנדבות לחלוקת דגלים ברחבי גוש-עציון, לצורך הרמת המורל, תמיכה בחיילי צה"ל והזדהות עם תושבי הדרום.

כמו כן, משפחות המגויסים קיבלו ואוצ'ר מיוחד שמקנה להם כניסה חינם לבריכה, כרטיסים מוזלים בהנחה של 50% לאטרקציות שונות, הנחות בבתי עסק ועוד.

דודי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון אמר כי "רבים מבני גוש עציון מגויסים במבצע הנוכחי, ואנו מודעים לקושי שבחסרונם. המועצה האזורית עושה כל שביכולתה על-מנת להקל את המצב על משפחות המגויסים, ובכך להודות להם על עמידתם האיתנה, אשר מאפשרת לצה"ל לפעול בצורה יעילה יותר ובידיעה שהעורף חזק ואיתן".