חביב: אלף ג'יהאדיסטים צרפתים מתאמנים

בכנסת התקיים היום (שני) דיון על מצב הקהילות היהודיות בעקבות גל האנטישמיות בעולם.

בדיון השתתף חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אשר הסביר את תחושת חוסר הביטחון הקיימת בצרפת.

לדבריו, "בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה נשמעו ברחובות צרפת צעקות חמורות כגון 'מוות ליהודים , 'כולנו מוחמד מרה', 'היטלר צדק', ניסו לתקוף בתי כנסת והמצב חמור מאד. אני נורא חושש שעוד יקרה טולוז מספר 2 או בריסל מספר 2".

חביב ציין כי יש 1000 ג'יהדיסטים צרפתיים אשר נמצאים בימים אלו באימונים בסוריה ומקומות אחרים: "מדובר ב-1000 פצצות מתקתקות. הדאגה עמוקה כי אם יהודים לא יוכלו לחיות בביטחון בצרפת, לא מדובר בבעייתם של היהודים אלא בבעיה גדולה עבור צרפת עצמה. אני חייב לציין, למרות היותי באופוזיציה, כי עמדת נשיא פרנסואה הולנד, ראש הממשלה מנואל וולס, ושר הפנים היא טובה ומאוזנת".

חביב הזכיר את הסכמי מינכן ב-1938, וציין כי "אני מבקש מהעולם החופשי ללמוד מההיסטוריה. במינכן רצו בבכל מחיר למנוע את המלחמה ובכוח קיבלו את הבושה. היום, ארה"ב לצערי ממשיכים לטעות, הם טעו במצרים, בעירק, בסוריה, גם בקשר לאיראן. לכן, אני מבקש: תלמדו מההיסטוריה".

עוד סיפר חבר הפרלמנט: "לפני שבוע וחצי ראש הממשלה הצרפתי הדגיש בפרלמנט כי אנטי-ציוניות היא אנטישמיות וקיבל מחיאות כפיים מרוב הנוכחים. לא קל להגיד דבר כזה היום בצרפת. על אחת כמה וכמה עבור איש שמאל אשר קהל הבוחרים שלו בדרך כל מאד פרו-פלסטיני.

מעבר לכך, אני נאבק המון עבור הנוצרים במזרח. אין כבר כמעט נוצרים בלבנון, גם לא בעיראק. בעיראק נכנסים לכנסייה, נועלים ושורפים את האנשים. על איזה שטחים אנחנו מדברים פה? על איזה התנחלות? מדובר באותו מאבק מול איסלאם קיצוני.

עוד הדגיש חביב כי מדינת ישראל צריכה להשקיע בהסברה. "בחו"ל רואים רק את התמונות הכואבות מאד של ילדים ואזרחים. לא מדברים על הצד השני ולא רואים את הפנים של הטרור".

חביב ציין בסיום נאומו כי הערכים שעליהם נלחמת ישראל הם אותם הערכים המקוריים עליהם מתבססת הרפובליקה הצרפתית: חירות, שוויון, אחווה. בצרפתית ( (Liberté, Égalité, Fraternité

מחר (שלישי) יסייר חביב באשדוד, שם ייפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ועם נציגים צפרתיים ומשפחות אשר עלו לאחרונה לארץ מצרפת. לאחר מכן, צפוי חבר הפרלמנט לבקר חיילים בודדים צרפתיים אשר נפצעו בלחימה בעזה.