'מועצת יש"ע - הספונסרית של יקיריה'. זנדברג
'מועצת יש"ע - הספונסרית של יקיריה'. זנדברגפלאש 90

בדיון שהתקיים היום (שני) בועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ מירי רגב שעסק בסוגיית פעילות המשטרה לאכיפת הוראות האוסרות הסתה בקרב אזרחים וחברי כנסת, עלתה בעיית ההסתה נגד מיעוטים המעוניינים להתגייס לצה"ל כגון ערבים-נוצרים, דרוזים ובדואים.

נזכיר כי הדיון עסק בסוגיה לאחר שבחודשים האחרונים התקיימו באוניברסיטאות השונות ובערים ברחבי ישראל אירועים המעודדים ותומכים בסרבנות ואי גיוס לצה"ל והשתלבות בחברה הישראלית.

בין היתר התקיימו הפגנות נגד הגיוס לצה"ל באוניברסיטה העברית בירושלים ע"י מספר תאי סטודנטים ביניהם תאי חד"ש ובל"ד באוניברסיטה העברית ללא אישור, הפגנה נגד גיוס הנוצרים והדרוזים שהתקיימה גם היא באוניברסיטה העברית ע"י מספר תאי סטודנטים ביניהם תאי חד"ש ובל"ד, ללא אישור בנוכחות שני חברי כנסת, ג'מאל זחאלקה ומחמד ברכה.

האב גבריאל נדף, האב הרוחני של פורום הגיוס לעדה הנוצרית, סיפר בוועדה כי הוא וחברים אחרים בפורום לא חסינים נגד ההסתות והאלימות וכי הם סובלים מרדיפות. האב נדף עצמו מאוים חדשות לבקרים ואף בנו ספג איומים ממשיים על חייו בגלל רצון אביו לעודד צעירים ערבים להתגייס לצה"ל.

סערה נרשמה באולם כשח"כ תמר זנדברג אמרה כי היא אינה סבורה שיש לעודד צעירים ערבים להתגייס. האב גבריאל מנצרת אמר לה: "אם את דורשת שוויון זכויות בחברה את צריכה לעודד השתלבות שלנו גם בצבא". הוא הביע צער רב על דבריה. 

בדיון עלו דוגמאות לכך שההסתה הובילה לאלימות פיזית של ממש. כדוגמא סיפר האב גבריאל לחברי הועדה על חיילת נוצרייה שהותקפה פיזית במהלך הפגנה בעד צה"ל בחיפה.

זנדברג מצידה הוסיפה ואמרה כי יחד עם ההתנגדות להסתה ואלימות, לדעתה ישנם גורמים בשלטון שנהנים מחסינות וציינה את שר החוץ, ח"כ אביגדור ליברמן. היא ביקשה מהיועץ המשפטי לפתוח בחקירה גם נגד השר ליברמן וח"כ איילת שקד.