מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'
מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'פלאש 90

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) בביקורת חריפה על בנק ישראל, שפרסם מודעת אבל שעוררה סערה ברשת.

אמו של סמ"ר משה מלקו הי"ד, לוחם גולני שנהרג בשבוע שעבר בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה, עבדה בבנק ישראל, שם הוחלט לפרסם מודעת אבל תוך ציון העובדה שמלקו היתה עובדת קבלן.

"לא ברור מה עבר בראש של בנק ישראל כשפרסם את מודעת האבל על נפילתו בקרב של סמ"ר משה מלקו ז"ל, ובה טרח לציין את העובדה שאמו, העובדת בבנק, היא עובדת קבלן", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה. "האם זה היה כדי להדגיש את מעמדה התעסוקתי הנחות של אמא של משה ז"ל ביחס לעובדת ישירה בבנק? או אולי להיפך – אולי הבנק מתפאר ומתהדר בכך שברוב חסדו ונאורותו הוא מואיל להוציא כסף על מודעת אבל לניחום פשוטי עם?".

לדברי יחימוביץ', "אמא של משה מלקו, שאיבדה את היקר לה מכל למען המדינה, לא קבלה מהמדינה את הבסיס לכבוד האדם: להתפרנס בכבוד ובצניעות מעבודה קשה. כמוה יש עוד רבים רבים. מאות אלפי עובדים שמועסקים כעבדים, באמצעות קבלנים שמספקים אותם כפי שמספקים סחורה".

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "בנק ישראל מביע צער ומתנצל על השימוש במונח 'עובדת קבלן' במודעת אבל פנימית שהופצה בבנק. הניסוח נעשה בתום לב, ואולם הבנק מצר על חוסר הרגישות כפי שבא לידי ביטוי במודעה זו. כפי שעשה בנק ישראל עד כה, הבנק ימשיך לחבק ולתמוך במשפחת מלקו בשעתה הקשה".