כנס הקיץ של ארגון צהר, תחת הכותרת "מדברים על מה שחשוב לכם", התקיים אתמול (שני) בבנייני האומה בירושלים.

הכנס נפתח בתפילה המונית למען חיילי צה"ל ותושבי הדרום במעמד יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו, שר החינוך הרב שי פירון והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.   

הכנס נערך השנה בצל הביקוש לכנסי הקיץ של צהר בשנים קודמות ובהשתתפות רבנים, רבניות ומומחים בהיבטים שונים בחינוך.  המושב המרכזי בכנס, "מסתכלים קדימה: ישראל בעוד 15 שנה" בהנחיית העיתונאי עמית סגל,  עסק בין השאר בהשלכות המלחמה על החוסן הרוחני של עם ישראל.

מושבים נוספים שהתקיימו בכנס עסקו בנושאים "תופעת הגירושים בכלל ובחברה הדתית בפרט", "על חילוקי דעות חינוכיים בין ההורים", "איך לשוחח עם הילדים על נושאים צנועים" ו"על תורה דתית ופמיניזם".

לאחר התפילה אמר הרב דוד סתיו כי "כוחו של עם ישראל מתגלה דווקא בימים אלה. ההתגייסות ההמונית ללוויית החיילים הבודדים, גיוס העם לטובת תושבי הדרום והחיילים בשטחי הכינוס ובחזית מלמד על כוחו של העם"

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר בדבריו כי "האחדות שיש בעם בימים אלה מחייבת הקשבה גם לשונה מאיתנו בתוך החברה. לאחדות יש מחיר ולעיתים היא דורשת מאיתנו וויתורים. איפה נחמן ביאליק של היום שרצה שבת יהודית?" שאל שר החינוך, "אין אחדות שאחד נשאר באותו מקום והשני מתקרב אליו. יש לדעתי רצון אמיתי בעם לשמוע ולהקשיב".

בכנס השתתפו, בין היתר, הרב דב זינגר מ'מקור חיים', הפסיכולוגית נחמה אבינר, הרב יעקב מדן, הרב רפי פוירשטיין, הרב יובל שרלו, הרב זאב שרון, הרב אלישע אבינר הרב פרופ' נריה גוטל והרבנית מיכל טיקוצ'ינסקי.