הפתעות בנתב"ג?
הפתעות בנתב"ג?פלאש 90

קבוצת מורים משדרות שערכו טיול שורשים במרוקו, לא חשבה שכך יסתיים הטיול היפה.

ביום שלישי שעבר הם היו אמורים לצאת לישראל אך חברת טורקיש ארליינס החליטה להשבית את הטיסות לארץ. הנוסעים הועברו לבית מלון באיסטנבול שם נותרו ללא אוכל כשר ולא ידיעה מתי הסיוט יגמר.

יעקב בן שושן מספר לערוץ 7 שהם בהחלט חששו, "היינו מודעים לזה שטורקיה היא מדינה עוינת. במלון לא נתקלנו אמנם בגילויי עוינות, אבל התנהגו אלינו כאילו אנחנו בני ערובה, פשוט לא ידענו מה יעלה בגורלנו. במשך יומיים, אכלנו רק ירקות".

לדבריו רק ביום שישי הם קיבלו תשובה סופית שהם מוטסים לאתונה, "כשהגענו ליון חשכו עיננו, אלפי ישראלים צבאו על נמל התעופה בדרכם לישראל. התחילו שם ממש תגרות ידיים, כל אחד רצה לעלות ראשון על המטוס לישראל, היו שם נוסעים דתיים שרצו להספיק להגיע לפני שבת".

לדבריו, בפנייה לרבנים הם קיבלו היתר לטוס אפילו בשבת כי מדובר בפיקוח נפש, "קיבלנו הבטחה ממשרד התחבורה שנקבל עדיפות ואכן בחמש וחצי אחה"צ יצאנו בטיסת חריגים לישראל".

בן שושן ורעייתו שנחתו בנתב"ג דקות לפני שבת, הבינו שהם לא יספיקו להגיע הביתה לשדרות, "בנמל התעופה בן גוריון דאגו לנו מאוד, כולל הרב של הנמל הרב אלמליח שהביא אוכל כשר, סיפקו לנו מזרונים שמיכות ופינוקים וישנו ליד הבית כנסת בטרמינל, היו איתנו עוד אנשים דתיים ובאמת קיבלנו יחס מצוין. הרגשנו סיפוק שנשארנו בנמל תעופה ולא חיללנו את השבת".