תקיפה בעזה (ארכיון)
תקיפה בעזה (ארכיון)פלאש 90
רב המחבלים מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מתייחס בהקלטה שפורסמה הערב (שלישי) ללחימה עם צה''ל במבצע "צוק איתן".

דף לא פרסם הודעה רשמית מאז מבצע "עמוד ענן" ב-2012.

בהקלטה שפורסמה ברשת הטלוויזיה של חמאס חזר דף על תנאי החמאס להפסקת אש, בהם ביטול הסגר על רצועת עזה. "הפסקת הירי תהיה רק אם תופסק התוקפנות ויוסר המצור. הישות הציונית לא תיהנה מביטחון אם העם שלנו לא יחיה בחירות ובכבוד".

את פעילות צה"ל בעזה כינה מוחמד כף "מתקפה ברברית" שכוללת הרג ילדים. "האויב הורס את בתינו. העמידה האיתנה של העם הפלשתיני היא זו שהביאה את הניצחון בשדה הקרב".

במקביל שידרה הטלויזיה של חמאס תיעוד של הפיגוע הקשה סמוך לנחל עוז בו נהרגו חמישה חיילי צה"ל. מערכת ערוץ 7 החליטה שלא לפרסם את הסרטון באתר.

מוחמד דף נחשב לאיש הבכיר שקובע את סדר יומם של גדודי עז א-דין אל-קסאם ו"המוח" מאחורי פעילות החמאס. ככל הנראה דף עדין מסתתר בתוככי עזה במבנה תת קרקעי מחשש כי צה"ל ינסה לחסל אותו.

דף, שעל ידיו דם יהודים רב, החל את דרכו כתלמידו של יחיא עיאש ("המהנדס") עד לחיסולו בשנת 1996. דף הוציא לאחר חיסולו של עיאש שורת פיגועים רצחניים בישראל, בהם שני הפיגועים בקו 18 בירושלים וניסיונות חטיפה בתוככי ישראל.

ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף פעמים אחדות, ללא הצלחה. באחת הפעמים איבד את עינו וככל הנראה את ידו. בפעם נוספת נפצע קשה, ידיו ורגליו נכרתו והוא מרותק לכיסא גלגלים.