חנין זועבי
חנין זועביפלאש 90

במהלך דיוני החקיקה במליאת הכנסת התייחסו היום (רביעי) חברי כנסת להחלטת ועדת האתיקה להשעות את ח"כ חנין זועבי לחצי שנה מדיוני המליאה והוועדות.

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי מדובר ב''התנהלות שערורייתית של מנהלי ועדות בחסות המלחמה. האם הכנסת שאמורה להיות הגוף שמגן ומבצר על זכויות המיעוט, הייתה צריכה להרשות לעצמה להשעות לחצי שנה?

"זה לא דרקוני? השתגעתם? זה חלק מסתימת הפיות. שר חוץ של ישראל שבאופן שיטתי פוגע באזרחים הערבים במסע של דה-לגיטימציה וכולם שותקים", הוסיפה יו"ר מרצ.

ח"כ דב חנין (חד"ש) קרא לחברי הכנסת לבצע "חשבון נפש" בעקבות ההחלטה להשעות את זועבי. "התבטאות פוליטית קשה ככל שתהיה לא יכולה להיות עבירה אתית. חברי הכנסת נבחרים כדי להביע את עמדותיהם", טען.

''אנחנו נמצאים בימים של מלחמה ולמרבית הצער אלה גם ימים שבהם השנאה הולכת ומתחזקת ואיתה גם האיום על רקמת החיים המשותפים בחברה בישראל, וגם הכנסת תצטרך לעשות חשבון נפש בין המדינה לבין המיעוט הערבי פלשתיני שחי בתוכה. הכנסת לא יכולה להיות מובילה של גלי התלהמות אלא בלם שלהם", הוסיף חנין.

ח"כ וורצמן

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב לדברים ואמר "עצוב לי כי אני מרגיש שאנשים שמאמינים בדו קיום הופכים למיעוט בבית הזה. אחד מקודמיי בתפקיד פרופ' שבח וייס יודע לספר שפעם היה כאן חבר כנסת שכאשר הוא היה עולה לנאום במליאה, כל חברי הכנסת היו יוצאים והוא היה נשאר לבדו במליאה. אז אנשי הימין לא מצאו תירוצים למה כהנא הוא בסדר אבל עכשיו כנראה שמשהו השתנה".

ח"כ משה פייגלין (הליכוד) הסביר למה חשוב שח"כ זועבי תישאר בכנסת. ''אני חושב שטוב שהיא בכנסת, היא מציבה מראה חשובה לכולנו שבעצם הישראלי זקוק לערבי כדי לשכוח שהוא יהודי. הבעיה היא שבית המשפט העליון לא משקף את ערכיו של הציבור. כאשר כהנא נזרק מהכנסת זה כמובן זכה בתמיכה של העליון אבל כאשר שוב ושוב זה קורה עם ח"כ זועבי העליון מחזיר אותה''.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן אמר היום לערוץ 7, "בימים אלה שהשמאל מתרוקן מבוחריו חבל שמה שנשאר להם זה להגן על מחבלים".

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) אמר כי השעיית זועבי היא החלטה מבורכת אך טען כי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. "לדאבון ליבי, ביהמ"ש העליון ביטל ערב הבחירות הקודמות את החלטת ועדת הבחירות אותה יזמתי, שלא לאפשר לזועבי להתמודד לכנסת. ביהמ"ש שגה.

''בכוונתי לחדש את פנייתי לוועדת הבחירות בדרישה שלא לאפשר התמודדותה לכנסת של זועבי, הרואה בתפקידה ובמעמדה כקרדום לחפור בו", אמר סגן השר.