עדי קול
עדי קולפלאש 90

הכנסת אישרה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ עדי קול (יש עתיד), לפיה הורים יוכלו לשנות את שמו של ילדם שטרם מלאו לו 10 שנים רק לאחר שייתנו לו הזדמנות להביע את עמדתו.

"שינוי שם פרטי של קטין שמלאו לו 10 שנים יתאפשר רק אם הקטין הסכים לשינוי או באישור בית המשפט, אם לא ניתן לקבל את הסכמת הקטין בשל מצבו הרפואי, יוכלו ההורים להוסיף שם, נוסף על השם הקיים, אף ללא הסכמתו", נכתב בהצעת החוק.

כמו כן קובעת הצעת החוק כי קטין יוכל לשנות את שמו הפרטי בהסכמת הוריו, ואם לא הסכימו, יוכל לפנות אל בית המשפט. באשר לשם המשפחה של קטין, ההורים יוכלו לשנותו באישור בית המשפט, ובלבד שניתנה לקטין הזדמנות להביע את עמדתו בעניין.

"אם אין הסכמה בין ההורים לעניין קביעת שמו של הקטין לאחר לידתו, יהיה רשאי כל אחד מהם ליתן לו שם פרטי אחד בלבד", נכתב בהצעת החוק. ''לבסוף מוצע לתת משקל לעמדתו של קטין או חסוי בהליכים שנוקט האפוטרופוס שלו בבית המשפט לאישור שינוי שמו הפרטי ושם משפחתו, והכול בהתחשב במידת בגרותו של הקטין או במידת הבנתו של החסוי, לפי העניין''.

ח"כ ניסים זאב (ש"ס), המתנגד היחיד להצעה אמר כי "יש פה מצב של הפקרות ולתת אפשרות להמריד את הילד נגד ההורים שלו. הוא יוכל ללכת לבית המשפט כנגד ההורים שלו. לתת לילד קטין כל כך הרבה כוח מול ההורים זה דבר שלא מקובל. אם כבר למה לא ללכת לפי המסורת היהודית ולתת לילד בגיל 13 את שמו? גם חוק העונשין חל מגיל 12, ופה בכל זאת קבעו את גיל 10".