הבית היהודי
הבית היהודיצילום: פלאש 90

בפגישה דחופה שקיימו רבני הציונות הדתית - הרב חיים דרוקמן והרב צפניה דרורי עם הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הוצגה החלטת 'הבית היהודי' בנוגע להצעת החוק בנושא הגיור שיזם ומקדם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה).

בפגישה השתתפו נציגים בכירים של 'הבית היהודי', בהם השר אורי אריאל, סגן השר הרב אלי בן דהן ועוזרו של השר בנט טל גן-צבי. בפגישה סוכם כי סוגיית הגיור תיפתר רק עם הסכמת הרבנות הראשית, עוד סוכם שהרבנים הראשיים והרבנים דרוקמן ודרורי יפגשו בשבוע הבא שוב, על מנת למצוא נוסח מוסכם.

הרב חיים דרוקמן סקר את המאמצים הרבים להשיג הסכמה עם שטרן, שלא הביאו לתוצאות. הפתרון שהציע הרב דרוקמן הוא יוזמה להחלטת ממשלה בעניין הגיור, שתחליף את החוק.

הרב יצחק יוסף עמד על כך שההחלטה חייבת לכלול התייחסות ברורה בנוגע למעמד הרבנות הראשית כמלווה, מנחה ומפקחת על הליך הגיור  - כפי שהדבר קיים ומוסדר בחוק ההמרה. החוק קובע כי "... ראש העדה הדתית חותם על שטר המרה".

הרב צפניה דרורי שעומד בראש הרכב הגיור בצפון, דרש מהנוכחים לפעול בנחרצות כדי לשמור על המפעל הגדול לגיור הפועל על פי הנחיית הרבנים הראשיים. הרב אריאל בראלי, נציג ארגון ''נאמני הרבנות הראשית'' שהשתתף בפגישה אמר כי ''הציונות הדתית כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה למנוע כל ניסיון לפגיעה בסמכותה של הרבנות הראשית''.