מנכ"ל מד"א עם החייל הפצוע
מנכ"ל מד"א עם החייל הפצועדוברות מד"א

זוהי הפעם השנייה במהלך מבצע 'צוק איתן' שמנכ"ל מד'"א מגיע ראשון לזירת נפילה, ומעניק יחד עם צוותו טיפול לפצועים. הפעם הראשונה אירעה לפני למעלה משבועיים, אז הגיע מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, יחד עם הצוות שליווה אותו לזירת הנפילה בעוטף עזה בה מצא את מותו דרור חנין ז"ל. אז, העניקו מנכ"ל מד"א וצוותו טיפול רפואי לדרור ולחברו, שנפצע באורח קל.

ביום שני שעבר, מצאו עצמם שוב מנכ"ל מד"א וצוותו בסיטואציה דומה. בעת ששהה בסיור באזור יד מרדכי, נשמעה שוב אזעקה ומיד לאחריה קול פיצוץ אדיר המעיד על נפילה. מנכ"ל מד"א והצוות שהיה עימו בסיור, זינקו מיד לאזור הנפילה, שם חברו עם כוח רפואה של צה"ל ויחד העניקו טיפול ליעקב בן חמו חייל צה"ל שנפצע באורח בינוני מרסיס במותן.

"היינו בסמוך לאזור הנפילה בסיור. ברגע ששמענו את הנפילה, התקבלה קריאה בקשר ויצאנו מיד למקום. שם מצאנו את החייל הפצוע והתחלנו לטפל בו. היה חשוב לוודא שהחייל יגיע במהירות לבית החולים ויקבל את הטיפול המקיף ביותר שניתן להעניק", סיפר מנכ"ל מד"א על האירוע.

למקום הוזנקה גם ניידת טיפול נמרץ, וכשהגיעה למקום נדהמו כולם לגלות כי כל כוחות מד"א הפועלים בשטח הם אותם הכוחות שטיפלו אך לפני שבוע בדרור חנין ז"ל ובחברו שנפגעו מפצמ"רים שנורו לעברם.

פאראמדיק מד"א, מיכאל קלבנסקי, שפינה את החייל הפצוע לבית החולים ברזילי, מספר: "כשהתקבלה הקריאה הייתי בתחנת מד"א באשקלון, וקיבלנו דיווח על חייל פצוע בשטח אבל לא ידענו באיזה מצב. מיהרנו להגיע למקום, וכשהגענו ראינו את מנכ"ל מד"א ואת ראש לשכתו, כשהם מטפלים בפצוע. תוך שתי דקות התחלנו כבר בפינוי. החייל סבל מרסיס במותן ומרסיס ביד, והיה בהכרה כל הזמן. בדרך הוא סיפר שהיה פיצוץ בסמוך אליו. לבקשתו של החייל, ברגע שהגענו לבית החולים סייענו לו ליצור קשר עם הוריו ולהרגיע אותם".

צוות הטיפול הנמרץ פינה את החייל הפצוע לבית החולים ברזילי כשמצבו מוגדר קל-בינוני, וביום ג' שעבר (22.7) הגיעו בכירי מד"א, בראשותו של מנכ"ל הארגון אלי בין, לבקר את החייל בבית החולים.

"אני זוכר את הפציעה. רציתי לקום וללכת ברגל, אבל פתאום הגיעו למקום כל כך הרבה כוחות של מד"א שטיפלו בי כך שהייתי רגוע", סיפר החייל הפצוע יעקב בן חמו "כשסיפרו לי שבצוות שטיפל בי היה מנכ"ל מד"א ביקשתי מקרוב משפחה שמתנדב במד"א לפגוש אותו על מנת להודות לו" הוסיף יעקב.

"התנהגת כמו חייל. מיד רצית לקום ולחזור לפעילות, אבל כשראינו את הפציעה קצת דאגנו. אי אפשר היה לדעת אם לא נפגעו כלי דם, והמצב יכול היה להיות מסוכן עבורך. אנחנו כל כך שמחים שמצבך טוב. אתה צריך לנוח ולשמור על עצמך ולהחלים במהרה. עכשיו, אחרי האירוע הזה ואחרי שטיפלנו בך, אנחנו משפחה. תמיד תוכל לפנות אלי", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין לחייל הפצוע.

אורי שחם, ראש לשכתו של מנכ"ל מד"א שטיפל אף הוא בחייל הפצוע אמר "זה נותן סיפוק עצום לראות את השיפור המהיר במצבך ואני מאחל שתחלים במהרה".

משפחתו של החייל שלקחה אף היא חלק במפגש המרגש הודתה לצוות מד"א שטיפל בבנה. "הרופא סיפר לי שכאשר הגעתם איתו לבית החולים, הדבר היחיד שהוא ביקש זה טלפון כדי להתקשר אלינו ולהודיע שנפצע", אמר האב הנרגש.