ח"כ זבולון כלפה

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) מסתובב בכנסת מאז תחילת המבצע, כשהוא מתוסכל.

האיש שנטל חלק גדול במאבק נגד גירוש גוש קטיף מרגיש שרימו לא רק את תושבי גוש קטיף אלא את כל המדינה ובראיון לערוץ 7 הוא אומר כי "לפני 9 שנים ישבנו בגוש קטיף, אתה רואה את המציאות של היום ואתה מבין שהוליכו אותנו שולל ומשלמים מחיר יקר".

"כואב הלב שאנחנו לא מקבלים החלטה והכרעה כדי למגר את המציאות הרעה הזאת מהיסוד. מציאות החיים בעוטף עזה הופכת למורכבת וכמעט בלתי אפשרית. הגיע הזמן שנפנים שהשלטון בעזה תמיד יהיה קיצוני ואנחנו חיים מהפסקת אש ועלינו ליצור מציאות ביטחונית אחרת. סירוס החמאס כולל פגיעה בהנהגת החמאס".

הוא סיפר כי תושבי עוטף עזה "בשיחות סגורות איתנו הם מדברים בצורה מפורשת שתושבי גוש קטיף היו שק האיגרוף שלהם. צריך להבין כי אם נמשיך להתמגן יוולד כל פעם איום חדש. בהתחלה אלא היו אבנים, ירי, טילים ועכשיו המנהרות".

כלפה מתייחס לאמירתו של גלעד שרון בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל, שאמר כי תכנית ההתנתקות הצילה חיים של מאות ישראלים, "זה מסר של תבוסתנות. בקצב של האמירה הזו אז בוא נתפנה מכל ארץ ישראל. המנהרות יכולות להגיע לכל מקום. תשובת הציונות מאז ומתמיד היה כנגד כל פגיעה על ידי טרור. יש לחזק את ההתיישבות ולא לגרש ממנו יהודים".

כבר בשבוע שעבר ביום חמישי בטקס ההשבעה של הנשיא ריבלין, כלפה לא אהב בלשון המעטה את נאומו של פרס ואת אמירתו היום כי המלחמה מיצתה את עצמה, "מי שחולם חלומות כל החיים אני לא יכול להעיר אותו באמצע החלום שימשיך לחלום. יש פה מלחמה שלא התחילה היום ולא תסתיים מחר והגיע הזמן שנפסיק למכור לציבור שלום מדומה. הציבור היום התעורר למציאות של הבנה והציבור מגיב באיפוק ובאחדות".

"אני מאמין שהחיבוק יחזיק מעמד כי הוא בא ממקום אמתי. האחדות שאנחנו רואים היא תופעה שהתחילה בחטיפת שלשת הנערים וממשיכה היום 'בצוק איתן'. אנחנו רואים תופעת נתינה מהעם כולו. אני רואה חיבורים היום שנוצרים בין גופים של שמאל וימין חילונים ודתיים, זה מדהים".

נציין כי היום בוועדת הכספים הודה מנהל רשות המיסים כי "נוסחאות הפיצוי ב'עמוד ענן' לחקלאים היו מאוד בעייתיות במקביל הוחלט כי ח"כ כלפה יהיה יו"ר הלובי החקלאי ויעמוד בראש צוות מיוחד בוועדת הכספים שיקיים דיונים נפרדים בפיצויים לחקלאים על "צוק איתן"