זאב אלקין
זאב אלקיןפלאש 90

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ זאב אלקין, אומר לערוץ 7 כי הפסקות האש הרבות במהלך הלחימה, יוצרות נזק.

"כל ההליכה הזאת לכיוון של הפסקות אש הומניטאריות או לא, הן טעות גדולה", אומר אלקין, "בסוף השבוע שעבר היינו כבר במצב שהחמאס היה על סף שבירה, ראינו קבוצות גדולות של אנשי חמאס שהסגירו את עצמן, זה קרה כי תקפנו ללא הרף".

"הכלל בטרור הוא שאם אתה לא רודף אחרי הטרור, הטרור רודף אחריך. לכן השיטה הזאת של הפסקות אש גם אם הן באות בעקבות לחץ בינלאומי, זו שיטה בעייתית. החמאס מנצל את ההפוגות כדי לארגן את עצמו ולהמשיך בהתקפה".

לדבריו, את כל התחקירים, צריכים להשאיר ליום שאחרי, "מבחינת המנהרות, יש הרבה שאלות לגבי היכולת של הדרגים בצבא להעריך את הזמן לפגיעה במנהרות, גם מה שדווחו לנו או לתקשורת, לא הוכיח את עצמו במציאות, אבל נשאיר את זה לתחקירים ליום שאחרי".

ח"כ אלקין סבור שאסור בשום אופן לסיים עכשיו את הלחימה, "צריך לעשות ניקוי יסודי של הרצועה ושהחמאס יפסיק את הירי, אנחנו רחוקים מזה, כרגע החמאס מרגיש שהוא התחזק. אסור לסיים בזמן שהחמאס מרגיש שהוא השיג משהו".

לדבריו, ראש הממשלה לא צריך להתחשב בדעת הקהל העולמית, "זה היה צפוי שהאשראי שלנו ילך ויפחת, אבל אלה לא צריכים להיות השיקולים של מקבלי ההחלטות. יש לנו עם חזק והמשפחות עצמן קוראות שלא לעצור. אז כרגע יש שתי אפשרויות, או לקחת את היוזמה ולהגביר את הלחץ על החמאס, ולהכות בו עד שהוא יתחנן להפסקת אש, או להמשיך בתהליך של און ואוף, ולאט לאט הלחימה תידעך. לדעתי האפשרות הראשונה היא האפקטיבית, להמשיך עד שהחמאס יניף דגל לבן, אנחנו חייבים לסיים בהכרעה כי אחרת נהיה במציאות מאוד מסוכנת".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון סבור, שאסור לסמוך על הקהילה הבינלאומית בכל מה שקשור לפירוז הרצועה, "מי שחושב שהקהילה הבינלאומית תפרז את עזה, חי בפלנטה אחרת. אני מזכיר את החלטת מועצת הביטחון בסוף מלחמת לבנון השנייה וכולנו יודעים מה קרה שם באמת. יש להם היום מאה אלף רקטות, פי עשרה ממה שהיה להם קודם לכן. לכן אי אפשר לסמוך על כוח בינלאומי".