ישראל אייכלר
ישראל אייכלרחזקי עזרא

חברי הכנסת החרדים לא נותרו אדישים לנוכח השתלחותו של שר האוצר יאיר לפיד בהם לאחר שקידום חוק הדיור שלו טורפד בוועדת הכספים בסיועם.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בלשכתו בתל אביב, תקף לפיד את התנהלותם של חברי הכנסת בוועדת הכספים באמרו כי "העבודה והחרדים ביצעו תרגיל סחטני למניעת מע"מ 0% - זה לא יעזור להם. הם ניסו למנוע הטבות ליוצאי צה"ל ואוכלוסיות אחרות. אנחנו נחושים להעביר את החוק הזה".

בתגובה למסיבת העיתונאים אמר ח"כ יעקב אשר כי "מצער לראות ששר האוצר מנצל דיונים בנושא דחוף של פיצוים לתושבי הדרום, על מנת להוציא הודעות לתקשורת לצורך כיסוי הפסדו הפוליטי בחוק המע"מ".

"אני מציע לשר האוצר ללמוד לקח מכישלונותיו בטיפול בנושאי כלכלה, ולא להתחיל לתת לרוה"מ ושר הביטחון 'עצות ביטחוניות' על חיסול מוחמד דף והניה, חשוב להזכיר ללפיד כי ניסיונו הביטחוני כלוחם בצבא..(בעיתון במחנה), זהה לניסיונו בתחום הכלכלי,קצת צניעות לא תזיק לאיש היהיר הזה".

מאוחר יותר הגיב ח"כ ישראל אייכלר בחריפות במליאת הכנסת על דברי לפיד ואמר כי "אם בזמן מלחמה כשחיילים נהרגים בקרב, אימהות בוכות, משפחות דואגות, מיליוני יהודים בארץ ובעולם מתפללים לשלומם של החיילים והאזרחים. כשמאות אלפי אזרחים מותקפים ברקטות ימים ולילות, בדרום ובמרכז.

אם ביום כזה יכול לבוא שר האוצר ולומר לעם: "הנה, היהודונים הצליחו להתחמק מן הגזירה שלי, ובשיניים חורקות ועיניים בורקות הוא מבטיח שהוא עוד יבוא אתם חשבון כי הם ניצלו מהגזירה נגדם, זה פשע בל יכופר".

"על חוק כזה או אחר, אפשר להתווכח. אבל השנאה והאיבה בזמן מלחמה, וההסתה נגד יהודים שחמקו מאפליה, זהו פשע בל יכופר. איך אפשר להיות כל-כך רעים וחטאים כלפי כל-כך הרבה אנשים? אתם הרי יודעים שאם החוק היה להיטיב עם החיילים אפשר לעשות את זה. אדרבה, שתבוא הממשלה הזאת ותציע שכל חייל שהיה עכשיו בעזה בפנים, יתנו לו מענק של 100,000 שקל לדירה, כשהוא יתחתן בעז"ה או אז נאמין שרוצים בטובת החיילים. הרי זו חוצפה לבוא אחרי שזה נכשל ולהאשים בסחטנות ולהסית את ההמון. בזמן ההתנתקות היה אותו שר לפיד מראשי המובילים את ההסתה נגד המתנחלים בגוש קטיף. הוא הוביל את הקמפיין נגדם ואת הדה-לגיטימציה שלהם, והיום הם השותפים שלו. אבל לפחות גם כשהוא מריע לעם, אפשר לדרוש ממנו שלפחות לא יסית את העם כל זמן שהוא בממשלה".