נעם ארנון
נעם ארנוןיוני קמפינסקי

נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, סבור שעם תום הלחימה בעזה, מדינת ישראל תצטרך לטפל גם בסוגיית ערביי ישראל.

"אתה רואה אותם עכשיו מזדהים עם האויב ופורצים כל גדר", אומר ארנון, "האסון הביטחוני הבא שלנו. אם ערביי ישראל ימשיכו במגמה הזאת, לא ירחק היום וההפקרות הביטחונית תהיה בתוך הקו הירוק. גם הערבים בנגב ובגליל נמצאים תחת מכבש אסלאמי של גורמים קיצוניים. אתה רואה את ההפגנות האלימות, את ההתבטאויות ברשתות החברתיות, יש שם קיצוניות שהולכת ומשתלטת וזה יגרור אותם לטרור לאומני גם בקו הירוק".

לדבריו זו העת לחזק את ההתיישבות, "היום לנוכח תוצאות ההתנתקות, יש פוטנציאל לחיזוק ההתיישבות, כי היום כולם מבינים שהנסיגה הייתה אסון. אבל זה מוכרח להיות מגובה במסע תקשורתי ותודעתי כבד ביותר, לצערי גופי ההתיישבות לא הוכיחו את עצמם כמי שמבינים את החשיבות של התודעה כחלק מבניית מסד ההתיישבות".

"חייבים לצאת במסע תודעתי עמוק מאוד וגם יקר מאוד", קובע ארנון, "נצטרך להשקיע, כי אחרת עוד חצי שנה נראה עוד פעם את השמאל דוחף לפתרון מדיני. חוצפתם גדולה מאין שיעור, ואחרי שתשקע האש הם ישקיעו הון עתק לקמפיין חדש ואני מניח שהנשיא לשעבר יעמוד בראש הקמפיין הזה וכל הוזי ההזיות יקומו שוב לתחייה. לכן חייבים לחדד בתודעה שנסיגה היא אסון".

ארנון טוען כי אלה שהובילו אותנו לאוסלו מנסים להמשיך ולהשפיע, "פרס וביילין הם אלה שהוציאו את השד האיסלמי מהבקבוק, עד אז הטרור האיסלמי היה קיים בצורה נשלטת, השניים הפכו ארגון קיקיוני כמו אש"ף לפרטנר. יש כאן טרגדיה של אדם (שמעון פרס ב.ט), שכל חזיונותיו התנפצו. אלה שיזמו את המגעים עם אש"ף הפכו את הטרור לגורם מאיים על העולם כולו והם ממשיכים כמו כלב ששב על קיאו, לשים את יהבם על הרשות הפלשתינית".

לדבריו השמאל לעולם לא יודה בטעויותיו, "לפני עשר שנים התרענו מהגרוש בעזה, אמנם לא צפינו את עוצמת האסון הביטחוני, לא חשבנו שטילים יעופו מעזה לחיפה. אבל התהליך הנוראי הזה החל באוסלו, בהמשך ביציאת צה"ל מהערים ובהמשך בבגידה בארץ ישראל, בגוש קטיף. היום ברור שללא שליטה ברצועת עזה לא יהיה ביטחון, צה"ל צריך להיות בכל השטח".

במלאת שלושים לרציחת שלושת הנערים, אומר ארנון כי במותם הם הצילו את העם, "יש כאן קשר סיבתי, ברור שחטיפת הנערים ורציחתם הביא את מבצע צה"ל נגד החמאס ביו"ש, שגרר בסופו של דבר את כניסת צה"ל לעזה. הם היו קרבן תמים שבזכותם נמנע אסון יותר כבד. הקרבן הזה הציל את עם ישראל כולו מאסון קשה ביותר, עד כדי התקפת פתע דרך עשרות מנהרות".