נאור עם החיילים המאושרים
נאור עם החיילים המאושריםצילום: נאור צימרמן

ישראלים רבים מוצאים את עצמם בימם אלו מחלקים חבילות לחיילים בעוטף עזה וברחבי הארץ. נאור צימרמן מנגוהות שכבר ביקר בשבועיים האחרונים ב-40 פלוגות ומנהל חמ"ל של ממש בדף הפייסבוק שלו מספר בראיון לערוץ 7 על הבקשות המיוחדות ועל התרומות.

"הכול התחיל במבצע 'שובו אחים', הגיעו לאזור הר חברון המון חיילים וחילקתי להם אוכל וצ'ופרים", מספר נאור, "כשהתחיל המבצע בעזה קיבלתי טלפון מרס"פ של אחת הפלוגות שסיפר לי שהם כבר ארבעה שבועות לא היו בבית וחסרים להם גופיות, תחתונים וגרביים. ראיתי שהציוד שהם צריכים עולה 4,000 ₪ אז כתבתי הודעה בפייסבוק כדי למצוא תרומות והשאר היסטוריה".

בדף הפייסבוק של נאור בקשות מיוחדות מרס"פים ואימהות על ציוד שחסר לחיילים ומצד שני המון אזרחים שרוצים להתנדב לעזור, לתרום ציוד או כסף.

נאור, תושב נגוהות ואב לחמישה, מנהל שיווק של המרכז החינוכי רמות שפירא, משתדל לנתב את הזמן בין העבודה והבית והעיסוק החדש שלו, "כל יום בשבועיים וחצי האחרונים אני מסיים את יום העבודה שלי ויוצא לשטח, בכל יום אני מגיע יחד עם מתנדבים נוספים לארבעה עד שישה מקומות".

לדבריו החיילים זקוקים לציוד שהצבא לא מספק ופחות לממתקים וצ'ופרים שהם מקבלים בשפע, "הצבא לא נותן לחיילים דאודורנט, מגבונים, חומר לעדשות או משחות והחיילים זקוקים לזה אחרי חודש או אפילו שמונה שבועות שהם לא היו בבית".

"אמהות לחיילים, קצינים ורס"פים יוצרים איתי קשר ומספרים מה החיילים צריכים ואני דואג לזה", אומר נאור, "אני מקבל עשרות טלפונים ביום ולפי הצורך הספציפי מגייס אנשים ודואג לחיילים במה שהם צריכים, יש מקרים שגם עזרתי להורים למצוא את הילדים שלהם בשטחים השונים".

בקשה מיוחדת הגיע אליו ביום שיש האחרון, "לחיילים באזור עזה היה חסר חוט לעירוב, נסענו עד בארי עם כמות גדולה של חוט ובדרך הגיעה אלינו בקשה לחיילים שרצו בקבוקי יין קטנים לקידוש לחיילים שנכנסים לעזה, תוך שעה ארגנו 1,000 בקבוקים אישיים שיהיו בפק"ל האישי של כל חייל שנכנס פנימה".

על יופייה של החברה הישראלית סיפר, "עם ישראל נרתם לעזור ויש כל הזמן רעיונות חדשים, פנתה אליי חברת היי-טק מאזור השרון שרצתה לאמץ פלוגה, חיברתי אותם לפלוגה והם תרמו 22,000 ₪ ורכשו עבורם ציוד חשוב כגון בירכיות, פנסי ראש ועוד".

נאור ציין גם את הסיכון שבתפקיד, "אני לא מתעלם מההוראות שלא להגיע לאזורי הכינוס, אני מתאם תמיד את ההגעה שלי עם הקצינים, היו מקרים שחיכיתי מספר שעות בשל אירוע ביטחוני וחסימות כבישים, היה מקרה שהפלוגה שהייתי צריך להגיע אליה בדיוק הוקפצה. אני משתדל להגיע לחיילים שנמצאים בפנים ובעוטף עזה".

לדבריו, גם באזורים אחרים בארץ יש מילואימניקים שזקוקים לציוד, "יש באזור גוש עציון, הר חברון ושכם חיילים שלא היו בבית כבר חודש כי הגיעו להחליף את אלו שירדו לעזה, הגעתי גם אליהם עם ציוד, היינו אפילו בחרמון ובראש פינה אך עדיין רב הנתינה היא בעוטף עזה כי שם הכמות הגדולה של החיילים".

היוזמה האחרונה של נאור מקורית ומתוקה במיוחד, ביום ראשון כתב בדף הפייסבוק שלו, "חברים: החל מיום שלישי אי"ה אני פותח 2 עמדות של קרפ צרפתי לטובת החיילים, העמדות יהיו בכניסות לשטחי כינוס (לא מפרט את המיקום בפייסבוק). בכל עמדה יהיה שולחן+ ציליה+ חיבור לחשמל+ 2 מכונות להכנת קרפ, וכמובן כל הציוד- כולל מכונת ברד. אני זקוק למתנדבים שעות ההתנדבות הם מ17:00 עד חצות. תודה. 2 העמדות והציוד תרומת משפחה המבקשת להיות בעילום שם".

הפניה לא הותירה את הציבור אדיש, המתנדבים הגיעו במהרה ואתמול הוקמה עמדת הפנקייק הראשונה. אז כל מי שרוצה לתרום זמן, ציוד או כסף מוזמן לפנות לנאור דרך דף הפייסבוק.