הבית שנפגע מרקטה במועצה האזורית שער הנגב
הבית שנפגע מרקטה במועצה האזורית שער הנגביוני אביאני

בצל מטחי הרקטות בדרום, נאלצים אנשים רבים העובדים לפרנסתם תחת כיפת השמיים להיות חשופים לאיום הרקטי בתקווה שהם לא יינזקו בשניה אחת של חוסר מזל.

על אלה נמנים משגיחי כשרות רבים שנאלצים להתרוצץ בשדות ובפרדסים, לרוב בשטחים פתוחים שם כלל לא פועלת אזעקה. גם כשהאזעקה נשמעת במקום הימצאם, אין להם כל יכולת להימלט לשטח מוגן, שכן מדובר לרוב בשטחים פתוחים.

הרב אברהם קורניק, מפקח על ההשגחה מטעם בד"ץ אגודת ישראל, מספר על העבודה תחת אש. "כחלק מתפקידי כמפקח מערך ההשגחה משעת החליבה, אני מבקר על בסיס יומיומי ברפתות הממוקמות בחזית הלחימה בעוטף עזה".

לדבריו, למרות הלחימה והסכנה המצויה במקום, משגיחי הכשרות לא מוותרים. "במקומות כמו כרמיה, גברעם, ארז, חולית ועוד, המוכרים לרוב האנשים רק מדיווחים בחדשות, ממוקמות הרפתות מהן מגיעה אספקת החלב למחלבת טרה החדשה".

"אני וצוות המשגיחים של בד"ץ אגודת ישראל ממשיכים גם היום להתייצב לעבודה ביישובים הללו תחת אש, למרות העובדה שמדובר בשטחים פתוחים, נטולי מרחב מוגן קרוב וחשופים לחדירת מחבלים ממנהרות שחלקן התגלו ממש בצמוד לרפתות אותן אנו פוקדים מדי יום. תקרית המנהרה ליד היישובים ארז ונירעם, למשל, ארעה במקום בו היינו רק יום קודם לכן. למרות הסכנה, אנחנו ממשיכים להגיע למקום כדי להבטיח רמת כשרות נאותה".

לפני כשבועיים בחממה לגידול כרוב במושב שרשרת, אחד מיישובי חבל אשכול, משגיח כשרות מטעם בד"צ 'מחזיקי הדת', המסייר במטעים ובשדות חקלאיים רבים הממוקמים בדרום הארץ, ביקר בחממה בה מגדלים מגוון סוגי כרוב כשדקות לאחר מכן נפל טיל במקום בו שהה.

״בשעות הצהריים ביצעתי בשדה הכרוב עבודת השגחה״, סיפר המשגיח ישראל ברייש לערוץ 7. ״למרות המצב המתוח אני ממשיך לעבוד. זו פרנסתי. לאחר שסיימתי לעבוד בשדה נפניתי החוצה. לא חולפת שעה קלה ואני מקבל טלפון מהחקלאי שמספר כי בשדה שבו הייתי נפלה רקטה״.

׳תסתובב הרגע ותבוא׳, אומר לי החקלאי. באתי לשדה וראיתי שהוא עולה באש. מה אומר לך, זה היה נס אמיתי. הרגשתי שקיבלתי את חיי מחדש", סיפר ברייש.