יהודה כ"ץ
יהודה כ"ץדובר צה"ל

יוסף כ"ץ, אביו של החייל הנעדר מקרב סולטן יעקב, יהודה כ"ץ, הלך לעולמו בשבת. יוסף כ"ץ יובא למנוחות היום בשעה 12:00 בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

החייל יהודה כ"ץ, ושני חבריו זכריה באומל וצבי פלדמן, הוכרזו כנעדרים לאחר סיומו של קרב סולטן יעקוב, שהתרחש ב-11 ביוני על צומת דרכים מדרום לכפר סולטאן יעקוב בבקאע שבלבנון, במהלך מלחמת לבנון.

בני משפחותיהם של השלושה, ובעיקר שלושת זוגות ההורים, עשו לאורך שנים רבות מאמצים עילאיים על מנת לברר מה עלה בגורל שלושת הבנים.

לאחר הסכמי אוסלו הועברה על ידי יאסר ערפאת חצי דיסקית זיהוי של החייל זכריה באומל.

בשנת 2004 קבע הרב הראשי הצבאי ישראל וייס כי יש להכריז על שלושת הנעדרים כ"חללים שמקום קבורתם לא נודע", אולם בני המשפחות עתרו נגד ההכרזה וזו בוטלה.

אבי רט, חברו של יהודה כ"ץ וחברו של הרב שלום שראל, אביו של רס"ן בניה שראל שנפל בקרב בעזה והובא למנוחות אמש, כתב על שתי הלוויות הבוקר בדף הפייסבוק שלו.

"מעגלי חיים ומוות

אתמול בלילה ליווה עם ישראל את הקצין גיבור רס"ן בניה שראל הי"ד למנוחת עולמים בעיר האבות חברון, שלושה שבועות לפני יום שבו היינו אמורים ללוות אותו לחופה.

היום בצהריים נלווה למנוחת עולמים בירושלים את האבא הלוחם הגיבור יוסף כץ ז"ל, אבא של חברנו היקר החייל הנעדר מקרב סולטן יעקב, יהודה כץ.

הרב שלום שראל, אבא של בניה הי"ד, חברי לחיים ולכיתה מכיתה א' ברחובות בה נולדנו וגדלנו יחד, דרך כל מסלולי החיים, עד ישיבת הכותל בה למדנו ביחד, וממנה יצאנו ביחד לקרב סולטן יעקב, קרב בו שימש הרב שלום כאיש צוות. הרב שלום שראל, אבא של בניה הי"ד, תלמיד חכם עצום, אידיאליסט ואוהב ארץ ישראל, אחרי שעמד בראש כולל, בחר להיות פועל בנין פשוט, ולבנות במו ידיו, ידיו הפיזיות ממש, את ארץ ישראל. זה מקצת שבמקצת איך נראה בית הגידול של בניה הי"ד.

ר' יוסף כץ ז"ל, וכפי שהוא קרא לעצמו 'אבא של יודל'ה', ניצול שואה, לוחם אמיץ שעד נשימתו האחרונה לחם למען בנו יהודה, שנעדר מזה 32 שנים. 32 שנים שנים בהם יוסף ורעייתו שרה ז"ל, נתנו לכולנו , בני החבורה, שיעור ענק באמונה, במסירות נפש, ובמלחמה של הורים למען ילדיהם.

מעגלי חיים ומוות.

ביום שבו שלום שראל שלחם איתנו בסולטן יעקב קובר את בנו בחברון, הולך לעולמו יוסף כץ ז"ל שבנו יהודה כבר לא יקבור את אביו בירושלים.

ואנחנו, בני החבורה, עומדים דומעים ודוממים".