השר לפיד בשדרות
השר לפיד בשדרותלשכת שר האוצר

שר האוצר יאיר לפיד ירד הבוקר (א') לדרום הארץ כדי לערוך פגישות מקצועיות עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר וראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, כחלק מסבב פגישות אינטנסיבי שמקיים השר עם ראשי הרשויות בדרום.

השר לפיד הגיע לפגישות יחד עם מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, וראש אגף התקציבים אמיר לוי.

לפיד אמר בפתח הפגישות כי "על מדינת ישראל חלה חובה להעניק פיצוי הולם ולסייע לתושבי הדרום שחוו פגיעה קשה במהלך מבצע 'צוק איתן'".

שר האוצר ובכירי משרדו ישבו יחד עם ראשי המועצות והאזינו לצרכים שהעלו. בנוסף, סקרו בפניהם ראשי המועצות והגורמים המקצועיים את האתגרים העומדים בפניהם ובפני התושבים בעת חירום.

במהלך הפגישות, פרש שר האוצר בפני ראשי המועצות את תכנית הפיצויים והצעדים אשר נקט משרדו כדי לסייע לתושבים והעסקים בדרום, בהם:

  • 12.5 מלש"ח למטרת סיוע לצרכי ביטחון ברשויות המקומיות באזור הדרום, מתוכם 4.5 מלש"ח לישובי עוטף עזה.
  •  סיוע של 30 מלש"ח, שהעמיד יחד עם שר הפנים אשר נועדו לשמש אותם למגוון צרכים, מגיוס כוח אדם, לפעילות במקלטים ועד לשיפוץ המקלטים.
  • ארכה נוספת לבעלי עסקים בדרום לתשלום המסים התקופתיים שלהם עד ליום 15.8.14.  
  • מסלול ייעודי בקרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, במסגרתו יועמדו הלוואות בערבות מדינה לעסקים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, בכדי להקל על עסקים קטנים ובינוניים, ובפרט כאלה שנפגעים מהמצב הביטחוני. במסגרת התכנית, תוקצה ערבות מדינה של 100 מיליוני ש"ח, אשר עשויה להיות ממונפת למתן הלוואות על ידי הבנקים לגובה של עד כמיליארד ₪.

"התפקיד שלנו הוא להיות פה עבור תושבי הדרום ועבורכם", אמר לפיד. "הגענו לכאן כדי לשמוע מכם על הצרכים של המועצה, לסייע וכדי ליצור לתושבים והעסקים בדרום ודאות כלכלית".