במדרשת לינדנבאום של רשת אור תורה סטון נערך בתחילת השבוע יום לימוד מיוחד שעסק בנושא חורבן הבית ותשעה באב.

היום נערך לזכרה של צורית ירון ז"ל, תלמידת המדרשה שנהרגה בתאונת דרכים לפני 6 שנים.

כ-200 נשים בהן תלמידות המדרשה, בני משפחה, חברות של צורית ונשים מכלל הגילאים ומכל רחבי הארץ השתתפו ביום הלימוד שכלל חמישה שיעורים בנושאים שונים סביב החורבן. 

"השנה רצינו להקדיש את הלימוד בעיקר בנושא בית המקדש שלפני החורבן", אומר ראובן ירון, אביה של צורית. "לאורך כל השנה אנחנו מקיימים במדרשה שיעורים בנושאים שונים ובתשעת הימים אנו מקיימים מדי שנה יום לימוד מרכזי שנקרא 'על אלה אני בוכייה' בנושאי החורבן וירושלים".

לדבריו, ההחלטה להנציח את זכרה של צורית דווקא במדרשת לינדנבאום נובעת מהחיבור העמוק שהיא חשה למקום כתלמידה וגם לאחר גיוסה לצבא. "היה לה קשר עמוק עם הרבנים והיא הייתה הולכת לשיעורים שלהם גם מחוץ למסגרת המדרשה".

לאחר הלימוד המשיכו המשתתפים לסיור בהר הצופים עם ד"ר אייל דוידזון, מרצה וחוקר ללימודי ארץ ישראל. ראש התוכניות הישראליות במדרשת לינדבאום, הרב אוהד טהרלב מספר כי "צורית הייתה תלמידה עם יכולות מדהימות ואישיות ייחודית וכבר אמרו חז"ל 'צדיקים במיתתם נקראים חיים', כאשר גם לאחר מותה צורית מזכה  מאות נשים ונערות שמגיעות ללמוד לזכרה. הצירוף של צורית עם מדרשת לינדבאום יצר באופן מרגש קהילה לומדת שעוסקת בתורה מכל רחבי הארץ".