מלך היהודים
מלך היהודיםבני גם זו לטובה

האופרה,  "מלך היהודים" על פי דבורה עומר, שהועלתה לראשונה בשנת 1992 בתיאטרון הבימה וזכתה להצלחה גדולה ו"רצה" 100 פעמים, שבה מחדש.

תיאטרון המדיטק בחולון, מעלה גרסה חדשה ועדכנית בבימוייה של איה קפלן, המתאימה לגילאי 10  ומעלה.

במרכז העלילה הילדים טלי ורן שקיבלו משימה להכין עבודה על בנימין זאב הרצל. הם חיפשו דרך מיוחדת להציג את הנושא, אבל לא מצאו. רגע לפני שהתייאשו מצאו את היומן של הרצל ובאמצעותו נסחפו למסע בזמן. כך גילו שהרצל היה לא רק סופר, עיתונאי וחוזה המדינה אלא גם ידע לשיר ולרקוד.

הם הולכים בעקבות האיש שהשאיר מאחוריו בית, משפחה, כסף וקריירה מבטיחה והקדיש את חייו להגשמת חלום הקמת בית לעם היהודי. המסע עובר בין הרגעים החשובים ביותר בחייו של הרצל: משפט דרייפוס, ההתחברות עם וולפסון ונורדאו, הקונגרס הציוני הראשון הפגישות עם האישים החשובים של התקופה, פגישותיו עם מנהיגים ברחבי העולם והנסיון לשכנע אותם לתמוך בהקמת המדינה, בעוד בבית מחכים לו אשתו וילדיו המשלמים את מחיר החלום.

במאית ההצגה, איה קפלן אומרת: "ריתק אותי להיכנס לתוך ההיסטוריה של הרצל כמו לתוך ההיסטוריה שלנו כעם, לחזור לתקופה כל כך סוערת המאופיינת בכל כך הרבה חוסר ודאות, בעיקר פנימית. ניסיתי להעביר לבמה את היצר. כי זו היתה תקופה של הרבה מאוד יצרים. אנשים אכלו, שתו ונשמו אידיאולוגיה וחזון".