הרב רבינוביץ'
הרב רבינוביץ'צילום: פלאש 90

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, נגד המתקפה ברשות השידור על הכתב אורי רווח בערוץ הראשון.

בערב תשעה באב אורי רווח, כתב הערוץ הראשון שידר מרחבת הכותל המערבי את קריאת מגילת "איכה" ואמירת הקינות לזכר חורבן בית המקדש והציפייה לבניין בית המקדש השלישי, כמדי שנה. רווח צולם כאשר מאחוריו נראים המתפללים ברחבת הכותל. בין היתר, אמר אורי רווח בשידור "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי, ובינתיים מתאבלים על חורבן הבית הראשון והשני".

למחרת תשעה באב קיבל אורי רווח פנייה בהולה מלשכתו של דדי מרקוביץ', נציב פניות הציבור ברשות השידור. נציב תלונות הציבור, דדי מרקוביץ', פנה לרווח במכתב חריף, שבו האשים אותו בחוסר אתיקה בסיסית: "זו הפרה של כללי אתיקה בסיסיים. האם לדעתך מידע שיקום בית מקדש שלישי בהר הבית היה רלוונטי לכתבה?"

הרב רבינוביץ זעם על המתקפה נגד אורי רווח והניסיון להפוך את האמונה היהודית לדבר הנוגד את האתיקה של כללי רשות השידור. במכתב שכתב לאורי רווח לאור הביקורת הוא אומר "הייתכן כי החוק בישראל רואה בנביא ישעיהו אדם לא אתי ובנבואתו והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' – הפרה של כללים אתיים?"

"אינני יודע מי הרהיב עוז בנפשו לצאת נגד חלומם של יהודים בכל שנות גלותם ולהשליך מאחורי גוו את חזון הנביאים?", כותב הרב רבינוביץ במכתבו לאורי רווח ומוסיף בסיום מכתבו "מסור נא לכולם כי לא מלבך אמרת את הדברים. מיליוני יהודים בעולם כולו אוחזים באמונת אבותיהם כי לעתיד לבוא יקום בית המקדש השלישי במקום בו עמדו קודמיו על הר הבית, מקום העקידה. זוהי המסורת היהודית, זוהי האתיקה היהודית ועל פיה ראוי שייבחנו הן דבריך הראויים בשידור, והן תגובתו הבלתי ראויה של מי שהתלונן עליך"