תנו הזדמנות. טרכטנברג בבית הנשיא
תנו הזדמנות. טרכטנברג בבית הנשיאצילום: מארק ניימן - לע"מ

שר החינוך, הרב שי פירון, ויו"ר הות"ת, (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה), פרופ מנואל' טרכטנברג , סיכמו על סיום כהונתו של פרופ' טרכטנברג.

על פי ההחלטה כהונתו של טרכטנברג תסתיים ב- 1.2.2015.

בפרק הזמן עד סיום תפקידו ישלים פרופ' טרכטנברג את יישום מסקנות ועדות המשילות שנועדה לחזק את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, לשפר את תפקודה ולהעצים את יכולתה להגשים יעדים לאומיים.

פרופ' טרכטנברג הודה לשר החינוך פירון על שיתוף הפעולה והאמון במסגרת עבודתם המשותפת. "תודה לך מקרב לב על שיתוף הפעולה הפורה והמכבד שהתקיים ביננו, על הערכה הגדולה שאתה רוכש להשכלה הגבוהה, ועל הידידות והחמימות ביננוי שאפיינה את העבודה המשותפת. איש חינוך אתה בכל רמ"ח אבריך, והדבר משליך על התייחסותך להשכלה הגבוהה"/

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר "קיבלתי את בקשתו של פרופ' טרכטנברג להקדיש את זמנו לנושאים אחרים. תרומתו של פרופ' טרכטנברג למערכת ההשכלה הגבוהה לא תסולא בפז. לפרופ' טרכטנברג מניות יסוד רבות בטיפוח המצוינות, בהנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות חדשות ובבניית מסגרות כלכליות אשר יבטיחו את המשך הפיתוח של האקדמיה והמחקר בישראל. אני מאחל לו עוד שנים רבות של עשייה ותרומה לחברה בישראל".

פרופ' טרכטנברג ציין כי בכוונתו להקדיש את השנה הקרובה לשבתון בארץ לשם כתיבת ספר על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות על סדר יומה של החברה בישראל.