קציני מודיעין
קציני מודיעיןארכיון: דובר צה''ל

כתבה בעיתון "נשיונל פוסט" בעיצומה של המלחמה בעזה הפנתה את הזרקורים לעבר צעירים יהודים קנדים היוצאים לשירות צבאי בישראל בין אם באמצעות גרעין צבר ובין אם ביוזמה עצמאית.

על פי נתוני ארגון "נפש בנפש" משרתים כיום בצה"ל 145 צעירים קנדים. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

הפרסום גרר אחריו תגובות זועמות בציבור הערבי קנדי ובקרב ארגוני שמאל קיצוני, ועימן הדרישה מהממשלה להחיל את החוק המונע יציאה של קנדים לשירות ארגוני טרור גם על השירות בצה"ל. עצומה בעניין זה הופצה ברשתות החברתיות.

אחד הקוראים של הכתבה ב"נשיונל פוסט" הגיב בכותבו את הדברים הבאים: "זו דוגמה המסבירה מדוע על קנדה לאסור על אזרחות כפולה. אני מאחל להם כל טוב, אם יש כלל משמעות לאיחוליי אלה (ומשמעות הדברים שנבלות אחרים עלולים להיהרג), אבל אז כאשר אני חושב שאותן נבלות עשויים להיות פלסטינים קנדים, אשר בחרו לעזוב את קנדה להרפתקה בחו"ל כדי להגן על פלסטין, וכי אותו נבלה עשוי להרוג ישראלי קנדי... אני נותר בהרגשה שאיש מהם אינו קנדי".

"אומר עוד, כי שניהם צודקים ושניהם טועים. אכעס מאוד אם אשמע שמישהו מהם חזר לקנדה פצוע ומבקש לקבל טיפול רפואי. הביטוח הרפואי אינו צריך לכסות הוצאות על הרפתקה זרה בחו"ל. קנדה אינה נמצאת במלחמה עם ישראל או עם פלסטין. כל אזרח של מדינות המעוניין להילחם במלחמה זרה צריך לעשות זאת על חשבונו הפרטי".